شهردار تبریز:

موکب جنت الحسین (ع) شهرداری تبریز در کربلای معلی ایجاد می‌شود

1401/06/06 - 16:19 - کد خبر: 73072
یعقوب هوشیار

نصر: شهردار تبریز گفت: بسترهای لازم توسط همه نهادهای کشوری و شهری برای برگزاری مراسم اربعین ایجاد شده و ما نیز تلاش داریم مشارکت مردمی را در این زمینه فعال کنیم.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار صبح امروز در هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر ایجاد موکب جنت الحسین(ع) شهرداری تبریز با مشارکت مردم و شهرداری کربلا در کربلای معلی، اظهار کرد: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور وزیر کشور در تهران برگزار شد، مقرر شد امسال همایش اربعین با شکوهی بیشتر برگزار شود که در این خصوص وزارت کشور تکالیفی را اعلام کرده است.
وی افزود: همه شهرهای کشور و حتی شهرهای کوچکتر از تبریز برای این موضوع مبلغی چند برابر بیشتر از مبلغ پیشنهادی شهرداری تبریز هزینه می‌کنند.
هوشیار خاطرنشان کرد: هیچ یک از مدیران شهرداری با هزینه این مجموعه به مسافرت نرفته‌اند و امسال نیز اعلام کرده‌ایم اگر کسی علاقه‌مند به این سفر زیارتی است، باید شخصا سفر کند. در این بین برای پاکبانان و رانندگانی که علاقه‌مند به کمک هستند، بسترهای لازم را جهت حضور آنها فراهم خواهیم کرد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: در مورد این مصوبه شهرداری پیشنهاد کرده است از محل بودجه فرهنگی شهر، ۷۵۰ میلیون تومان برای برپایی این موکب کمک کند.
علی نوای باغبان ادامه داد: شهرهای دیگر نیز در این خصوص اقدامات چشمگیری دارند و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز مطابق سال‌های گذشته این لایحه را تصویب کرده است.
لایحه شهرداری در خصوص ایجاد موکب جنت الحسین(ع) شهرداری تبریز با مشارکت مردم و شهرداری کربلا در کربلای معلی توسط شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار