خبر/

مورد عجیب خودرویی در بازار / تیبا فروخته می شود اما پلاک نمی شود

1401/06/06 - 15:47 - کد خبر: 73064
بازار خودرو

نصر: طبق گزارش جدید سازمان استاندارد، سه خودروی پرطرفدار سمند، تیبا و تیبا ۲ به سبب داشتن مشکلات فنی متعدد تا اطلاع ثانوی از فهرست تمدید اعتبار حذف می‌شوند. عدم شماره‌گذاری سمند و تیبا و همین‌طور تیبا ۲ از پیامدهای این تصمیم است.

به گزارش نصر، تأییدیه شماره‌گذاری خودروهای مذکور تنها به شرطی صادر می‌شود که ایران‌خودرو و سایپا مشکلات و عیوب پرتکرار و خطرآفرین در آن‌ها را برطرف کنند. عمده این مشکلات با توجه به ارزیابی‌های شرکت‌های بازرسی سازمان استاندارد، آمار و اطلاعات حاصل از مراکز تعمیر، خدمات پس از فروش و شکایات مردمی، به سیستم انتقال قدرت در موتور، سیستم فرمان، بدنه، رنگ‌آمیزی و چراغ‌ها مربوط می‌شوند.
عدم شماره‌گذاری سمند و تیبا نتیجه این تصمیم سازمان استاندارد و البته اهمال خودروسازان بوده و تا رفع معایب پرتکرار، جواز لازم برای ثبت شماره و آزادسازی آن‌ها از دپو صادر نمی‌شود. در ضمن، تحویل این محصولات به مشتری نیز با تعویق مواجه شده و شکایات مردمی از خودروسازهای داخلی را بوجود آورده است.

پیام های ارسالی شهروندان:
سلام و خسته نباشید بنده خودروی تیبا صندوقدار ثبت نام و تکمیل وجه کردم، اما سایپا خودروی ما را پلاک نمی‌کند. لطفا پیگیری کنید.
با سلام و خسته نباشید، ما اسفند ۱۴۰۰ طرح مادران ثبت نام تیبا ۲ و همزمان واریز وجه انجام دادیم امروز خودرو ما فاکتور شده ولی پلاک نمیشه میگن بخاطر غیر استاندارد بودنش فعلا پلاک نمیشه از شما بزرگواران خواهش میکنم پیگیری کنید و صدای مردم مظلوم باشید اگر غیر استاندارد بود چرا تولید کردن؟ اگر شرکت سایپا قطعات بی کیفیت سوار خودرو میکنه بهترین راهکار این هست که بابت هر خوردو جریمه بشه و به حساب مشتری برگردونن که هم مشتری راضی بشه و هم خودرو ساز به خودش بیاد.
با سلام، خواهشا به داد ما برسید پول به حساب سایپا ریختیم الان میگن که تیبا پلاک گذاری نمیشه ،خب اگه پلاک گذاری نمیشه پس چرا زمان پول ریختن به ما چیزی نگفتن، کلاهبرداری تو روز روشن؟ لطفا کمک مون کنید پول تیبا رو به بدبختی وقرض جور کردیم.خواهشا پیگیری کنید.
شرکت سایپا که ید طولایی در بدقولی تحویل ماشین دارد این بار ماشین های تایید نشده سازمان استاندارد را به مردم بی خبر از همه جا فروخته و پول ماشین هارا یک جا گرفته لازم به ذکر است تمامی مالباختگان از طبقه ضعیف جامعه بوده و به سختی پول خرید ماشین را جور کرده اند و اکنون دستشان از همه جا کوتاه و بین ارگان ها پاس کاری میشوند.
سلام وقت بخیر. سایپا ۴ ماه پیش ۱۲۷ میلیون ازمون گرفته، ولی خبری از ماشین نیست. تقصیر ما چیه که با هزار بدبختی وقرض خواستیم ماشین دار بشیم؟
در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۱ گفته شد سمند و تیبا شماره‌گذاری نمی‌شوند ولی با این حال در فروش فوق العاده خودروی تیبا موجود بود و حتی منتخبین واریز وجه هم انجام داده‌اند و بعضا خودرو آنها فاکتور هم شده اما پلاک نمی‌شود!
انتهای پیام/

پژوهشیار