خبر/

نرخ‌های جدید سرویس مدارس در شورای شهر تبریز تصویب شد

1401/06/06 - 11:56 - کد خبر: 73008
سرویس مدارس

نصر: مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تعیین نرخ سرویس‌های مدارس شهر تبریز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

به گزارش نصر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، روز یکشنبه، ششم شهریورماه، در جلسه شورای شهر تبریز در خصوص مصوبه تعیین نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان طی نامه‌ای به شورای شهر خواستار افزایش نرخ سرویس مدارس در سال آینده طبق جدول پیشنهادی شده‌اند.
علی نوای باغبان افزود: این نامه پیرو قانون کارگروه ماده ۱۸ ارسال شده که در آنجا اعلام شده نرخ سرویس‌ها هر ساله به تصویب شورای شهر برسد. مقدمه آن نیز تشکیل کمیته ای چهار جانبه با حضور آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی، اولیاء و رانندگان سرویس مدارس است و بعد از جمع بندی و توافق نسبی به نرخ حدودی می‌رسند تا این نرخ‌ها در شورای شهر به تصویب برسد.
وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه این نرخ ها بررسی شده و با توجه به اینکه سرویس‌ مدارس در دو سال اخیر تعطیل بوده و نرخ گذاری به روز نشده بود، توافق بر مبنای این موضوع انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: توافقی در خصوص نرخ سرویس‌ها برای سال ۱۴۰۱ انجام گرفته بود که ما یک پیشنهاد اصلاحی داشتیم تا سازمان تاکسیرانی به خاطر احاطه به موضوع، دوباره نرخ‌ها را بررسی کند چرا که افزایش نرخ‌ها مقداری زیاد بود و بعد از طرح مجدد در کمیته مربوطه، نرخ‌ها تعدیل شد.
باغبان افزود: نرخ‌های تعدیل شده نیز مجددا در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و بعد از بررسی‌های انجام گرفته، به تصویب رسید. همچنین برای توجه به خواسته رانندگان نیز مقرر شد ۲۰ درصد به نرخ‌های تعدیل شده اضافه کنیم چرا که رانندگان به عنوان یک ضلع از کمیته مذکور، از شرایط راضی نبودند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به افزایش نرخ پیشنهادی برای سال های اخیر اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد انجام گرفته، نرخ مربوط به سال ۹۸ نسبت به سال قبل ۱۸ درصد، در سال ۹۹ نسب به سال قبل ۳۱ درصد و در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش بوده است. در سال ۱۴۰۱ نیز افزایش ۳۰ درصدی مد نظر بود که در سه بخش خودروهای سواری، ون و مینی‌بوس در سه گروه زیر سه کیلومتر، تا شش کیلومتر و بالای شش کیلومتر قیمت گذاری شده بود.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون که در آن همه طرفین مدنظر قرار گرفته اند، در بخش خودروهای سواری مبلغ یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان برای مسیرهای زیر سه کیلومتر، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مسیرهای تا شش کیلومتر و مبلغ یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان برای مسیرهای بیشتر از شش کیلومتر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای خودروهای ون نیز مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای مسیرهای زیر سه کیلومتر تصویب شده و حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای بیشترین فاصله در نظر گرفته شده است. برای مینی بوس ها نیز نرخ‌ها از دو میلیون تومان تا حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تصویب شد که به صورت ماهانه و به ازای هر خودرو نرخ گذاری شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار