فرماندار ویژه شهرستان مراغه؛

طرح ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه کلنگ‌زنی شد

1401/06/05 - 17:52 - کد خبر: 72953
کلنگ زنی

نصر: همزمان با چهارمین روز از هفته دولت طرح ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن مراغه در زمینی به مساحت ۲.۳ هکتار به زمین زده شد تا ۲۶ بلوک پنج طبقه‌ای برای متقاضیان این طرح ساخته شود.

به گزارش نصر، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز شنبه در این آیین اظهار داشت: این طرح توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان مراغه ساخته خواهد شد و راه و شهرسازی هفت هکتار زمین به این شرکت واگذار کرده است که ۲.۳ هکتار آن دارای کاربری مسکونی است و بقیه آموزشی و راه دسترسی خواهد بود. 
داود اسدیان با بیان اینکه تامین مسکن ارزان‌قیمت از رویکردهای دولت سیزدهم است، بیان کرد: پروژه پنج هزار واحدی مسکن با مشارکت ارتش و بسیج‌سازندگی نیز به زودی در مراغه آغاز خواهد شد.
بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستاهای «بهنق» و «چوان‌باغ» 
امروز بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستاهای «بهنق» و «چوان‌باغ» در مجموع با سه میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید .
فرماندار مراغه در آیین بهره‌برداری از این طرح که به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اعلام کرد: پروژه آبرسانی به روستای بهنق با خط انتقالی به طول دو کیلومتر و نصب ۱۴۸ فقره انشعاب با جمعیت زیرپوشش ۲۴۸ خانوار در مدت یکسال و با دومیلیارد تومان هزینه اجرا شد.
اسدیان به طرح آبرسانی به روستای «چوان‌باغ» هم اشاره و اعلام کرد: این طرح نیز با یک میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی و با مشارکت دهیاری و اهالی روستا طی یک سال اجرا شد و  ۲۶۵ خانوار را زیر پوشش قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت آب‌ و فاصلاب مراغه در طول یکسال گذشته در بخش آب برای طرح‌های مختلف ۶۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.
 ۹۳ طرح تولیدی، خدماتی و عمرانی با ۲۳۴ میلیارد و ۱۹۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه طی هفته دولت امسال در شهرستان مراغه افتتاح می‌شود.
همچنین ۱۲ طرح تولیدی، خدماتی و عمرانی نیز طی هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ساختمان کتابخانه مرکزی جدید و گازرسانی به ۱۱ روستا اشاره کرد.
نتهای پیام/

پژوهشیار