خبر/

پناهجویان ایرانی سرگردان در آب‌های ساحلی یونان همگی سالم‌ هستند

1401/06/05 - 12:41 - کد خبر: 72879
پناهجویان

نصر: موضوع سانحه برای قایق ۸۰ پناهجو در آب‌های ساحلی نزدیک یونان پیگیری و همه مهاجران گرفتار شده از جمله ایرانیان پناهجو که در این قایق بودند همگی سالم هستند.

به گزارش نصر، هفته گذشته در خبری اعلام شد، قایق حدود ۸۰ پناهجوی در آب‌های نزدیک یونان دچار سانحه شد و از این تعداد حدود ۷۰ نفر ایرانی هستند.
خبرنگار ایسنا اطلاع یافت بخش قابل توجهی از این مهاجران و پناهجویان ایرانی بودند. هم‌چنین موضوع سانحه و مشکل به وجود آمده برای این تعداد پیگیری شده و تمامی مهاجران به علاوه مهاجران ایرانی که در این قایق بودند نجات یافته و همگی سالم هستند.
روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان در همین رابطه اعلام کرده بود که  پیرو انتشار اخبار و تصاویری مبنی‌ بر سرگردانی تعدادی از پناهجویان در آب‌های نزدیک به یونان و نیز اخبار تاییدنشده مبنی‌بر ایرانی بودن تعدادی از آن‌ها، بلافاصله موضوع را پیگیری و از طریق سفیران کشورمان در آتن و رم در تماس با مراجع ذی‌صلاح این‌ کشورها، این موضوع مورد بررسی قرار داد.
همچنین رئیس اداره حمایت‌های کنسولی ‌قضایی وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با کاردار یونان در تهران، ضمن ابراز نگرانی شدید جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، خواستار مساعدت و همکاری جدی‌تر پلیس ساحلی و مقامات ذی‌ربط برای رسیدگی فوری و امدادرسانی به این پناهجویان شد.‌
انتهای پیام/

پژوهشیار