مدير عامل شرکت گاز استان مطرح کرد:

نشت یابی 10 هزار کیلومتر از شبکه گاز رسانی آذربایجان شرقی در سال جاری

1401/06/05 - 11:33 - کد خبر: 72848
گاز

نصر: مدير عامل شرکت گاز آذربايجان شرقي گفت: از ابتدای سال عمليات نشت يابی شبکه و تأسيسات گازرساني در 21 شهرستان استان به منظور حفظ و نگهداری و ارتقاي ايمنی گازرسانی انجام پذيرفته است.

به گزارش نصر، مديرعامل شرکت در اين خصوص گفت: امسال 10 هزار کيلومتراز شبکه،256 هزار انشعاب و 174 ايستگاه تقليل فشار شهری و صنايع نشت يابی شده است.
نادر کمالی با اشاره به تدوين برنامه های مدون برای شناسايی و رفع نشتی ها، افزود: نشت يابی علاوه بر حفظ ايمنی گاز توزيعي، از عوامل مهم جلوگيري از هدر رفت منابع انرژي مي باشد.
وی ادامه داد: در راستاي بهره برداري ايمن، شناسايي و کنترل خطرات و ريسک ها اجتناب از بروز حوادث و همچنين تطابق هر چه بيشتر امور و فعاليت ها با استاندارد و دستورالعمل هاي شرکت ملّي گاز ايران، بازرسي هاي برنامه ريزي شده از پروژه هاي فعال، ايستگاه هاي تقليل فشار و سيستم حفاظت کاتدي در حال اجرا مي باشد.
مديرعامل شرکت گاز استان تصريح کرد: جهت تحقق گازرساني پايدار و ايمن علاوه بر نشت يابي و ثبت گزارش روزانه و ماهيانه موارد ناايمن شامل علمک معلق، حوضچه شير بدون درپوش، علمک تصادفي  نيز در اسرع وقت گزارش و رفع عيب مي شود.
وي عمل به مسؤوليت اجتماعي ترويج فرهنگ بهينه و ايمن از گاز طبيعي را وظيفه همگاني و بالاخص دست اندرکاران قلم و آگاهي در جامعه دانست و ادامه داد: امسال با ياري اصحاب قلم با تمام توان در کاهش حوادث ناشي از سهل انگاري مردم در بکارگيري گاز طبيعي تلاش خواهيم کرد.
کمالي ضمن ارائه گزارشي از عملکرد شرکت گاز استان در حوزه گازرساني افزود: هم اکنون 100 درصد خانوار شهري و 98/28 درصد خانوار روستايي از نعمت گاز طبيعي بهره مند شده اند که با به ثمر رسيدن پروژه هاي گازرساني در هفته دولت و ساير پروژه هاي در دست اجرا، بهره مندي روستايي به 99 درصدافزايش خواهد يافت.
وي توضيح داد: در هفته دولت امسال، 80 روستا گازدار شده و عمليات اجرايي در 24 روستا آغاز مي شود، همچنين امسال شاهد افتتاح دو پروژه عملياتي شامل  خط تغذيه 16 اينچ هشترود به مراغه به طول 17 کيلومتر و جابجايي محل ايستگاه CGS مرند خواهيم بود.
مديرعامل شرکت گاز آذربايجان شرقي در پايان سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در حوزه گازرساني به بخش هاي صنعتي اظهار داشت: هم اکنون 10 هزار مشترک صنعتي تحت پوشش گاز طبيعي بوده و 21 درصد مصارف گاز در استان به بخش صنعتي اختصاص دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار