یادداشت/

عظمت مکه المکرمه مقدس ترین نقطه عالم هستی

1401/06/04 - 12:24 - کد خبر: 72795
کعبه

نصر: آیا می دانید تاکنون کمپانی های عمرانی بین المللی پس از مطالعات فراوان نتوانستند در مکه مکرمه طرح احداث فرودگاه را عملی کنند. از نظر علوم ریاضی تحقیقات دانشمندان نشان داد که بشر هیچ موقع نخواهد توانست شاهد ایجاد فرودگاه در شهر مکه باشد که سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای انجام اعمال حج واجب تمتع و عمره به آن سفر می کنند و این امر شگفتی زمین شناسان و فیزیکدانان را دنبال داشته است.

سازمان زمین شناسی آمریکا و ناسا مشتاق انتشار نتایج چنین تحقیقاتی نیستند تا عظمت مکه مکرمه و موقعیت جهانی آن آشکار نشود و ساعت جهانی مکه که دقیقترین ساعت زمانی است به یاد ها نیافتد و گرینویچ زمان وضعی و قراردادی  ساعت جهانی  مصنوعی غرب بر جهان باشد. که در گوهر ناب عجایب عالم می خوانیم:
«جهان امروز زمان و ساعتش را با زمان و ساعت شهر گرینویچ (شهری در جنوب لندن) تنظیم می‌کند. در همایش سال 1884 در شهر واشنگتن کلمبیا به خاطر نفوذ و قدرت انگلیس چون ابرقدرت آن زمان بود مقرر شد که شهر گرینویچ محل شروع زمان در کره زمین باشد. از آن به بعد آن شهر را نقطه شروع زمان قراردادند و بعد خطوط طولی زمین را ترسیم کرده و زمین را به 24 قسمت تقسیم نموده و نصف‌النهار مبدأ را آنجا قرار دادند. این عمل از دو جهت دارای اشکال است، اولاً خط طولی شهر گرینویچ به مقدار 5/8 درجه با خط مغناطیسی زمین زاویه دارد و ثانیاً شهر گرینویچ یک شهر نمونه با ویژگیهای خاص نیست که دیگر کشورهای دنیا ساعتشان را طبق آن تنظیم کنند. شهر نمونه‌ ای که مردم باید زمانشان را طبق آنجا تنظیم کنند باید خط مغناطیس شمالی آن بر خط شمال حقیقی جغرافیایی قرار گرفته باشد و این جز در مورد شهر مکه صدق نمی‌کند. بسیاری از دانشمندان و مردم در این زمانه به این مطلب توجه کرده اند به طوری که کانال الجزیره و دیگر کانال های اسلامی ساعتشان را طبق ساعت و زمان مکه مکرمه تنظیم می‌ کنند. البته ساعت گرینویچ را نیز به خاطر شهرت آن ذکر می‌ کنند، باید دانست که ساعت مکه مکرمه دقیقترین زمان در جهان را نشان می‌ دهد.»
متاسفانه شبکه پر بیننده خبر صدا وسیما نیز که قبلا زمان ساعت تهران را با گرینویچ و مکه نشان می داد در سالهای اخیر زمان مکه را از زیر نویس گوشه تلویزیون حذف کرده است که جای سوال دارد.
ناسا با استناد به تصاویر اخیر جیمز وب اعلام کرد ،کره زمین در مقابل عالم هستی یک توپ کوچک تنیسی بیش نیست.
و قلب این عالم در طلایی ترین نکته جهان با محاسبات ریاضی کعبه مقدس است که مرکز مغناطیس زمین یا مرکز طلایی و عدد مشهور فی در بین ریاضی دانان است.
در کلام الله مجید مستند ترین و بزرگ ترین طرق شناخت حقیقت ،اعتقاد به حج در حد اعتقاد به معاد است و در کلام خدا سوره مبارکی بنام حج را شاهد هستیم که وجوب سفر به سرزمین وحی و انجام اعمال موسوم به حج را بر مسلمانان توانمند مالی گوشزد می فرماید.
بزرگ پروردگارا در مقابل کوته فکرانی که سفر به این سرزمین مقدس را به بهانه کمک به اقتصاد جامعه ضروری نمی دانند گشایشی فرما تا همه مردان و زنان پرهیزکار و مومن به این سفر عظیم و معنوی مشرف شوند و با تجلای روح و روان به نور اللهی از همزات و خطوات شیطانی بدور مانندو روز جزا رو سفید در پیشگاهت باشند.

فرج پور باسمنجی
انتهای پیام/

پژوهشیار