قائم مقام دبیر کل خانه صمت خبر داد:

هدف‌گذاری برای توسعه روابط تجاری با مجارستان

1401/06/03 - 13:55 - کد خبر: 72737
ایران و مجارستان

نصر: قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت، از افتتاح دفتر توسعه روابط تجاری و بین الملل خانه صنعت، معدن و تجارت در کشور مجارستان خبر داد و گفت که هدف از تاسیس دفاتر برون مرزی و بین المللی خانه صمت ایران، توسعه و تسهیل روابط اقتصادی بخش خصوصی با سایر کشورها است.

به گزارش نصر، آرمان خالقی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه کشور مجارستان در بین کشورهای اروپایی، از اقتصادی رو به رشد برخوردار است، اظهار کرد: گزارش‌های مختلف از اقتصاد این کشور نشان دهنده این است که مجارستان در جایگاه پنجاه و هفتمین اقتصاد بزرگ جهان قرار دارد. ضمن اینکه با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک این کشور که در قلب اروپای مرکزی واقع شده، کشور مجارستان به عنوان دروازه ورود به اروپا محسوب می‌شود.
به گفته وی با توجه به موقعیت ویژه اقتصادی و جغرافیایی این کشور و پیرو برگزاری جلسات مقدماتی مدیران خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، با سفیر ایران در مجارستان و با هماهنگی و همکاری سازمان توسعه تجارت، دفتر توسعه روابط تجاری و بین الملل خانه صنعت، معدن و تجارت در کشور مجارستان، امروز، پنج شنبه سوم شهریور، افتتاح خواهد شد.
خالقی هدف از تاسیس دفاتر برون مرزی و بین المللی خانه صمت ایران را توسعه و تسهیل روابط اقتصادی بخش خصوصی با سایر کشورها و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین تجار و صنعت گران داخلی با سایر کشورهای جهان عنوان کرد.
گفتنی است در مراسم افتتاح دفتر توسعه روابط تجاری و بین الملل خانه صنعت، معدن و تجارت در کشور مجارستان، حمیدرضا نافذعارفی سفیر ایران در مجارستان، سید محمد رضا مرتضوی دبیر کل، آرمان خالقی عضو هیات مدیره و علی ملایی مشاور اقتصادی خانه صمت ایران و جمعی از فعالان اقتصادی ایرانی مقیم مجارستان حضور خواهند داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار