وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مردم در طرح «دارویار» هیچ افزایش قیمتی را پرداخت نمی‌کنند/ ابتلا به کرونا رو به کاهش است

1401/06/03 - 12:50 - کد خبر: 72715
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم در طرح «دارویار» هیچ افزایش قیمتی را پرداخت نمی‌کنند، گفت: وضع ابتلا به کرونا در کشور ثابت شده و میزان ابتلا رو به کاهش است.

به گزارش نصر، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز با اشاره به وضع شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: حدود سه هفته است که وضع ابتلا به کرونا در کشور ثابت شده و افزایشی نیست و میزان ابتلا رو به کاهش است.
وی با بیان اینکه در زمینه شیوع کرونا با سه موج ابتلا، بستری و مرگ و میر مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر ما موج اول و دوم زا پشت سر گذاشته‌ایم و هم‌اکنون در موج مرگ و میر قرار داریم که رو به کاهش است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از مردم درخواست می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، تزریق دز یادآور واکسن را جدی بگیرند و در صورتی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آن‌ها گذشته، همه افراد به‌خصوص سالمندان، افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا بیماری زمینه‌ای دز یادآور واکسن را تزریق کنند تا بیماری کنترل شود.
عین‌اللهی ادامه داد: دیروز تعداد ۵۷ آمبولانس و ۲۰ اتوبوس آمبولانس جدید تحویل گرفتیم که برای رسیدگی به زائران اربعین حسینی عازم شدند و پس از برگزاری این مراسم، این خودروها در کشور توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح «دارویار» در کشور گفت: در این طرح مردم بابت دارو هیچ افزایش قیمتی را پرداخت نمی‌کنند؛ در این طرح بیمه‌ها هزینه دارو را پرداخت خواهند کرد و مردم داروها را بر اساس نسخه الکترونیک به قیمت سال گذشته و یا حتی کمتر از آن دریافت می‌کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: طرح دارویار می‌تواند صنایع و تولیدات داخلی را حمایت کند و به مرور می توانیم کمبودها را جبران کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار