عضو هیأت داوران مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی:

مسابقات قرآنی اوقاف طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی کرده است

1401/06/03 - 11:20 - کد خبر: 72695
محبوبه نصیری

نصر: یک مربی و قاری قرآن گفت: وی ادامه داد: مسابقات سراسری قرآن اوقات طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی کرده و ساماندهی آن بهتر شده و از لحاظ علمی و فرهنگی نیز ارتقاء یافته است.

به گزارش نصر، محبوبه نصیری در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از زمان دانش‌آموزی در عرصه قرآنی فعالیت می‌کردم و از دهه ۷۰ شرکت کننده مسابقات و دهه ۸۰ و ۹۰ نیز در کسوت داور بودم و در مسابقات اوقاف رشته قرائت رتبه اول را در سطح کشور کسب کردم.
وی ادامه داد: مسابقات سراسری قرآن اوقات طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی کرده و ساماندهی آن بهتر شده است و از لحاظ علمی و فرهنگی نیز ارتقاء یافته است. 
وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات افراد ۱۸ سال تمام به بالا هستند، گفت: در رشته قرائت و حفظ قرآن شرکت کنندگان مطرحی داریم که امیدوارم بتوانند در کشور مقام‌های خوبی کسب کنند.
نصیری تاکید کرد: شرایط زمانی به‌گونه‌ای شده است که باید این فضای قرآنی را گسترش داد تا کودکان در این فضا تربیت یافته و پرورش پیدا کنند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور قرآن در زندگی انسان‌ها، گفت: قطعاً زندگی که همراه با قرآن ادامه می‌یابد، با هر بار باز کردن صفحه‌ای از این کتاب الهی، انس بیشتری با قرآن در انسان ایجاد می‌شود. این امر یک حالت دگرگونی در انسان ایجاد کرده و منجر می‌شود تا پیش از انجام هر عملی، سنجش و تطبیق آن عمل با فرمایشات قرآن کریم در وجود آدمی پدید آید.
این قاری برتر کشوری بیان کرد: انسان انس گرفته با قرآن، می‌داند که تمامی اعمالش به زیر ذره‌بین رفته و باید در کنار مأنوس شدن، اعمال و رفتار خود را هم قرآنی و همراه با معانی و تفاسیر الهی کند و به‌عنوان یک فرد و شخصیت الگوی قرآنی در جامعه مطرح شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار