فرماندار اهر:

بیکاران اهری تا سال ۱۴۰۳ به شغل می‌رسند

1401/06/03 - 09:26 - کد خبر: 72674
ابوالفضل غنی زاده

نصر: فرماندار اهر با اشاره به آمار بالای بیکاری در این شهرستان گفت: بیکاران اهری تا ۱۴۰۳ به شغل می‌رسند.

به گزارش نصر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح پنج شنبه در دیدار اعضای شورای اداری اهر با امام جمعه اهر به مناسبت هفته دولت گفت: دولت سیزدهم میراث‌دار یک‌سری مشکلات در حوزه‌های مختلف در کشور بود.
وی ادامه داد: شش سال قبل اجرای پروژه‌های عمرانی با فروش اوراق اجرا می‌شد، یعنی پروژه اجرا می‌کردند تا سال‌های آینده بدهی را پرداخت کنند و همین بدهی دولت قبل بر دوش دولت سیزدهم تحمیل شد.
غنی زاده ابراز داشت: مدیران ادارات همواره با بحران‌ها و معضلات مختلفی گریبان‌گیر بوده‌اند و ما غیر از مطالبه از مدیران، کار دیگری نکردیم. قرار بود پُل زیرگذر ورودی شهر در سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرستان اهر به بهره‌برداری برسد اما رئیس اداره راهداری گفت که بهره‌برداری از این پروژه به تعویق افتاده. در این راستا تصمیم داریم تا سفر استاندار را به زمان دیگری پیشنهاد کنیم.
وی افزود: در حوزه رفع معضل بیکاری مشکلات زیادی داریم، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که بیکاران اهری تا سال ۱۴۰۳ صاحب شغل خواهند شد، شاید حتی با کمبود نیروی کار نیز مواجه شویم.
غنی زاده ادامه داد: خوش‌بختانه در تأمین آب شرب هیچ‌گونه مشکلی نداریم. اما بنا به حساسیت اعضای شورای تأمین و حفاظت از منابع آب و با توجه به کاهش منابع آب بخش کشاورزی، لازم به مدیریت میدانی بود. در رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان، اجازه نمی‌دهیم هیچ تولیدکننده واقعی با موانع روبرو شود.
فرماندار اهر گفت: واگذاری ۴۵ هکتار زمین در شهرک صنعتی اهر که اخیراً توسعه یافته جزو برنامه‌های هفته دولت است. با موافقت معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، تجار ورنی اهر در سفرهای تجاری به کشورهای همسایه و اروپایی اعزام می‌شوند.
وی گفت: گسترش بوی نامطبوع جزو معضلاتی است که شهروندان اهری را با مشکلاتی مواجه کرده؛ از این‌رو رفع این معضل دغدغه مسئولان شهرستانی است به همین دلیل اعضای شورای مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی برای بررسی منشأ بوی نامطبوع به شهرستان اهر سفر کردند تا از نزدیک به ریشه‌یابی و حل معضل تصمیم‌گیری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار