خبر/

همزمان با کاهش آمار پرواز و مسافر فرودگاههای پرترافیک کشور/ فرودگاه تبریز پیشتاز رشد پرواز و جابجایی مسافر در تیر ماه ۱۴۰۱

1401/06/02 - 23:25 - کد خبر: 72666
شرکت هواپیمایی

نصر: آمار پرواز و جابجایی مسافر در تیر ماه ۱۴۰۱ در کلیه فرودگاههای کشور، حکایت از رشد چشمگیر شاخص های آماری فرودگاه تبریز در بین فرودگاههای بزرگ کشور دارد.

به گزارش نصر، مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی " گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران" کل پروازهای فرودگاه تبریز در تیر ماه سالجاری ، تعداد ۱۱۰۹ پرواز بوده است که نسبت به ۱۰۳۱ پرواز خرداد ماه ، از رشدی ۸ درصدی برخوردار بوده است.
رامین آذری افزود: در همین مدت ، تعداد مسافر جابجاشده فرودگاه تبریز از ۱۲۹۰۳۳ به ۱۳۳۵۳۳ نفر رسیده است که نشان از رشدی ۳ درصدی دارد و میزان بار جابجاشده نیز با ثبت عدد ۱۲۲۶۷۳۱ کیلوگرم ۱۰ درصد رشد را تجربه کرده است.
وی افزود: رشد شاخص های سه گانه آماری فرودگاه تبریز در تیر ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز قابل مشاهده است بطوریکه آمار پرواز ، مسافر و بار فرودگاه تبریز به ترتیب ۷ ، ۳۰ و ۴۳ درصد نسبت به تیر ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.
مدیر ارشد حمل و نقل هوایی استان افزود: شاخص های مثبت آماری فرودگاه تبریز در حالی بدست آمده است که بر اساس آمار منشر شده  ، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در کنار فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تنها فرودگاهها با شاخص مثبت در بین ۷ فرودگاه پر ترافیک و بزرگ کشور بوده اند.
آذری در خصوص پر تقاضا ترین مسیرهای فرودگاه تبریز هم گفت: در تیر ماه سالجاری ،  مسیر تبریز – مهرآباد و بالعکس با ۵۳۰ پرواز پنجمین مسیر داخلی و مسیر تبریز  به شهر استانبول و بالعکس با ۱۴۰ پرواز چهارمین مسیر خارجی پر ترافیک فرودگاههای تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بوده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار