معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛

بیشتر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل «پسر» هستند

1401/06/02 - 15:29 - کد خبر: 72614
کودک کار

نصر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران و آن‌هم به دلیل اشتغال است، لذا باید درآموزش‌های مهارتی، برنامه‌ریزی ویژه‌تری داشته باشیم.

به گزارش نصر، محمد مهدی کاظمی در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور گفت: با توجه به پنج‎گام ترسیم‌شده درگام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، اکنون در مرحله سوم و چهارم یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم، لذا امیدوارم بتوانیم با بکارگیری نیروهای مومن و انقلابی، مرحله پنجم را رقم بزنیم؛ لذا نگاه ما به حکمرانی با سایر مناطق جهان متفاوت خواهد بود و ما باید برای تحقق این نگاه در انتصابات، این موضوع را مدنظر قرار دهیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در دوره متوسطه اول توجه به بحث هویت‌یابی و شناسایی استعدادها برای هدایت به دوره دوم متوسطه حائز اهمیت است.
وی با اشاره به آمار و ارقام دانش آموزان در مناطق مختلف روستایی، عشایری و مدارس شبانه‌روزی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل عدم اختلاط دانش‌آموز دختر و پسر در این گروه سنی است. اختلاط دانش آموزان به هیچ عنوان با مسائل اعتقادی ما سازگار نیست و توسعه مدارس شبانه‌روزی راه حلی برای این مشکل و لازمه برقراری عدالت آموزشی برای دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری است.
کاظمی افزود: با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان، در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و باید برای اینکه با چالش روبرو نشویم برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.
وی با توجه به آمار موجود در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: بیشترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران و آن‌هم به دلیل اشتغال است، لذا باید درآموزش‌های مهارتی، برنامه‌ریزی ویژه‌تری داشته باشیم.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیر ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش، با تبیین دقیق کاهش و یا افزایش دانش آموزان در شاخه‌های مختلف نظری، فنی حرفه‌ای و ... به بررسی دلایل مختلف آن در سال‌های گذشته پرداخت و از همه معاونین متوسطه خواست تا بی‌‎واسطه به برگزاری جلسات با روسای ادارات، مدیران مدارس یا معلمان از طریق بستر شاد بپردازند و صحبت‌ها و نظرات آن‌ها را بشنوند و ترتیب اثر دهند.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش، در پایان با اشاره به درصد برگزیدگان کنکور سال گذشته اعلام کرد: بیشتر این دانش‌آموزان علیرغم مسائل عنوان‌ شده از مدارس دولتی هستند و مدارس سمپاد نیز جزو مدارس دولتی هستند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، یعنی مدارس سمپاد، عملکرد درستی نداشتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار