معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی آمار تصادفات تبریز طی سال جاری

1401/06/02 - 11:13 - کد خبر: 72543
یعقوب وحیدکیا

نصر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از کاهش ۳۰ درصدی تصادفات این کلانشهر در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا، روز چهارشنبه، دوم شهریورماه، در جلسه بررسی علل حوادث ترافیکی گفت: در حوزه حمل و نقل و مدیریت ترافیک خلاء داریم که آن خلاء عدم هماهنگی بین بخشی است.
وی ادامه داد: اگر سه ضلع ترافیک را در نظر بگیریم، عامل انسانی بیشترین نقش را در وقوع حوادث دارد؛ پس اگر جزیره‌ای عمل کنیم و در حوزه ارتقاء سواد ترافیکی عامل انسانی گام علمی برنداریم، کاری از پیش نخواهیم برد.
وی افزود: برخی دستگاه‌ها همیشه پای کار و پاسخگو هستند اما برخی در هیچ برهه‌ای حضور ندارند. شهر تبریز به یک برنامه ضربتی با پای کار آمدن تمامی دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات نیاز دارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وحیدکیا گفت: افزایش سهم شهرداری از جرایم وصولی، استمرار حرکت کمیته کاهش حوادث ترافیکی خارج از ضوابط کشوری و بهره گیری از پتانسیل NGO ها، یک کاسه کردن پتانسیل تمامی ارگان‌های درگیر با حمل و نقل و ترافیک برای تدوین و اجرایی کردن برنامه جامع ترافیکی نیازمند یک همکاری تیمی است و ما حاضریم مسئولیت تشکیل دبیرخانه و کمیته اجرایی را عهده دار شویم تا با یک حرکت جمعی شاهد کاهش چشمگیر آمار حوادث باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار