خبر/

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به اتهامات پادمانی رافائل گروسی علیه ایران

1401/06/01 - 16:17 - کد خبر: 72494
محمد اسلامی

نصر: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ما از مدیرکل آژانس انتظار نداریم هیاهویی که ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده‌اند را اهمیت بدهد.

به گزارش نصر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در واکنش به اتهامات پادمانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: موضوع بسیار حائز اهمیت است که ایران عضو NPT است، کلیه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران طبق ضوابط پادمان انجام می‌شود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران مستقر است و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تحت نظارت دقیق خودش دارد و ایران تمام فعالیت‌های خودش را از نخستین روز با هماهنگی و ضوابط آژانس دنبال کرده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: جنجال آفرینی‌هایی که رژیم صهیونیستی، منافقین و ضد انقلاب پرچمدار آن هستند، موارد اتهامی است. ما از مدیرکل آژانس انتظار نداریم هیاهویی که ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده‌اند و بیش از ۲۰ سال است که این‌ها را دامن می‌زنند و دنبال می‌کنند، اهمیت بدهد و مزاحمت برای برنامه توسعه‌ای کشور ایجاد کند.
وی اظهار داشت: ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم که مواضع و فشار‌های رژیم صهیونیستی به عنوان دستور کار مدیرکل آژانس مورد پیگیری قرار بگیرد. قدر مسلم اینکه اگر برجام یک دلیل داشته باشد، که تنها یک دلیل داشته، برای عبور و پاسخ دادن به همین اتهامات بوده که ۲۰ سال است علیه کشور مطرح می‌کنند و حرف جدیدی نیست.
اسلامی تأکید کرد: موارد ادعایی، مکان‌های ادعایی و مدارک ادعایی ساخته و پرداخته ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی است و بار‌ها جوابش را گرفته‌اند. اگر قرار باشد این به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده شود، راه به جایی نخواهد برد؛ کما اینکه در برجام هم توافق کردند و کنار گذاشتند.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان ادعا کرد پاسخ‌های لازم، افراد و مکان‌ها را به ما بدهند تا بتوانیم موارد مورد نیاز برای شفاف‌سازی را روشن کنیم. ما گزارشی را ارائه خواهیم داد که چه اتفاقی افتاده متوقف خواهد شد.
وی همچنین بار دیگر ادعا‌های اثبات نشده درباره تحقیقات از برخی اماکن در ایران را تکرار کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار