رئیس کل بانک مرکزی؛

امکان فروش اوراق گام بلافاصله بعد از دریافت فراهم شد

1401/06/01 - 11:34 - کد خبر: 72430
علی صالح آبادی

نصر: رئیس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به دستورالعمل جدید شورای پول و اعتبار این اوراق بلافاصله پس از دریافت امکان معامله آن در بازارسرمایه وجود دارد.

به گزارش نصر، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه چک یکی از مهمترین ابزار‌های پرداخت در نظام بانکی است گفت: با راه اندازی سامانه محچک امکان مسدودسازی حساب‌ها به میزان مبلغ کسری چک فراهم شد و همچنین امکانی فراهم می‌کند که اعتبار دوباره به چک برگردد.
او ادامه داد: با توجه به امار‌های سیستم قضایی پرونده‌های متعددی در زمینه چک برگشتی وجود داشت وه با توجه به راه اندازی سامانه صیاد بسیار کاهش پیدا کرد.
رئیس شورای پول و اعتبار در رابطه با اوراق گام گفت: استفاده از این اوراق در چرخه تولید می‌تواند فشار را از شبکه بانکی بردارد و با توجه به دستورالعمل جدید شورای پول و اعتبار این اوراق بلافاصله پس از دریافت امکان معامله آن در بازارسرمایه وجود دارد درصورتی که در گذشته باید مدتی از دریافت اوراق گام میگذشت تا امکان فروش ان در بازار سرمایه فراهم میشد.
صالح ابادی در آخر گفت: حجم انتشار اوراق گام از یهمن ۹۹ تا تیر امسال ۸۸۰۰ میلیارو تومان بود، اما این حجم در یک ماه اخیر به ۷ هزار و ۵۶۰ میلیارد تونان رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار