معاون عمرانی استاندار استان خبر داد؛

بهره برداری از ۳۵۴۹ پروژه عمرانی، هدیه یک ساله دولت به مردم آذربایجان‌شرقی

1401/06/01 - 11:04 - کد خبر: 72423
جواد رحمتی

نصر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: طی یک سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۵۴۹ عنوان پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی به عنوان هدیه دولت سیزدهم به مردم این استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش نصر، جواد رحمتی روز سه شنبه در گفت وگو اعتبار هزینه شده برای طرح های فوق را ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این رقم ۷ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی و بقیه به طرح های اقتصادی اختصاص دارد.
وی اعلام کرد: طی این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو نیز به عنوان اعتبارات ارزی برای تکمیل و بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی آذربایجان شرقی هزینه شده است.
رحمتی با بیان اینکه مدیریت آذربایجان شرقی در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی و خدماتی طرح های گوناگون و مختلفی را در دستور کار قرار داده و هم اکنون این استان به کارگاهی عملیاتی تبدیل شده است، اظهار داشت: بر همین اساس برای سالجاری نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در این بخش ها هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: از دهه فجر سال گذشته تاکنون یک هزار و ۴۶۰ عنوان پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان شرقی افتتاح و کلنگ زنی شده است که برای این تعداد پروژه ۹ هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان هزینه شده و یا هزینه خواهد شد که ارقام بسیار قابل توجهی به شمار می رود.
رحمتی تعداد طرح های آماده افتتاح برای هفته دولت امسال در آذربایجان شرقی را یکهزار و ۴۶۰ عنوان پروژه اعلام کرد.
وی با اشاره به سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی و تصویب طرح های مختلف عمرانی، از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل همین سفر به استان خبر داد و آن را یکی از مهمترین دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم برشمرد.
رحمتی افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات و بودجه های ویژه تا پایان دولت سیزدهم در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، تولیدی، خدماتی و فرهنگی و ورزشی استان هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد: طی ۲ ماه اخیر ۱.۵ هزار میلیارد تومان نیز از محل مصوبات سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است و دستگاه های مختلف اجرایی به خصوص در حوزه راه، آب و کشاورزی طرح های مصوب را با جدیت ادامه می دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار