وزیرکشور:

آسیب‌های اجتماعی مورد توجه جدی دولت است / عقب ماندگی‌ها را جبران می کنیم

1401/06/01 - 09:56 - کد خبر: 72409
احمد وحیدی

نصر: وزیر کشور گفت: آسیب های اجتماعی مورد توجه دولت است و عقب افتادگی‌هایی از گذشته در این حوزه داریم که می خواهیم جبران کنیم و این اقدامات به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نصر، احمد وحیدی در گفت و گو در پاسخ به سوالی در مورد اینکه شما اعتقاد دارید که به اندازه کافی به آسیب های اجتماعی پرداخته نشده و نگاه و رویکرد دولت سیزدهم در مورد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در موردکاهش و کنترل پنج آسیب اجتماعی چیست؟ افزود: آسیب های اجتماعی مورد توجه جدی دولت است و رئیس جمهور در سفرهای استانی که انجام می دهد بویژه از مناطق حاشیه ای بازدید می‌کند و این نشان از اهمیت موضوع برای دولت و توجه به مقوله آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه ای اتفاق می افتد و این موضوع در دستور کار وزارت کشور، سازمان امور اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته و حتما یک اهتمام جدی می خواهد.
وحیدی با تاکید بر اینکه حل موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی عزم جدی می خواهد، تصریح کرد: در این حوزه غفلت شده است و عقب افتادگی‌هایی هم از سال های گذشته داریم که موجب تراکم مسائل شده است و در پی جبران آن هستیم.

تلاش و کمک وزارت کشور برای حفظ کرامت بانوان 
وزیر کشور همچنین درباره حفظ کرامت بانوان در جامعه با بیان اینکه بانوان در دنیا یگانه‌اند، اظهارداشت: زنان همواره مورد حمایت جدی جمهوری اسلامی هستند.
وی ادامه داد: کرامت بانوان به عنوان یکی از موضوعات مهم در جامعه محسوب می‌شود و بدون شک مکتب اسلام به عنوان بهترین مکتب در دنیا به بحث کرامت بانوان پرداخته و در بالاترین سطح این مساله را مطرح کرده است.
وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا حرکت می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از موضوعات در دستور کار جمهوری اسلامی مانند مسایل فرهنگی و اجتماعی در راستای حفظ کرامت بانوان است زیرا بانوان ما نشان داده‌اند در دنیا یگانه هستند.
وزیر کشور گفت: در حال حاضر زنان ما ظرفیت‌های بالای اخلاقی، اجتماعی، دینی و علمی دارند و به همین منظور بانوان به عنوان مادر، دختر و یا فعال اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی همواره از حمایت جدی جمهوری اسلامی بهره می‌برند.
وی تاکیدکرد: امید است در مسیر کارهای گسترده‌ در این حوزه بتوان این مفهوم را به دنیا ارائه داد تا دنیا بداند کاری که امروزه بر سر زنان در دنیا غرب می‌آورند و مقام زن را به نوعی بی‌ارزش می‌کنند، در جامعه ما اینگونه نیست و باید به باور حفظ کرامت بانوان در جامعه ما برسند و ما نیز در این راستا حرکت می کنیم و امیدواریم بتوانیم به این مساله هم کمک کنیم؛ البته وزارت کشور بی تردید هرآنچه که بتواند در این راستا کمک می کند.
وزیر کشور ۲۶دی ما سال گذشته (۱۴۰۰) در دومین همایش ملی مواجه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام گفته بود: به اندازه کافی به آسیب های اجتماعی پرداخته نشده است.
وحیدی افزود: وقتی از مسایل اجتماعی صحبت می شود، راجع به مفهوم وحدت ملی، هویت ملی و امنیت ملی صحبت می کنیم که خیلی مهم است، اما به اندازه کافی به آسیب ها و مسایل اجتماعی پرداخته نشده است اما اینکه چرا به این مسایل پرداخته نشد، این بود که فکر کردیم به اندازه کافی فضای انقلابی قوی است و این مباحث خود به خود حفظ خواهد شد و  یا اینکه فکر کردیم که با داشتن مکتب اسلام و با دستاوردهای جامعه نمونه، نگران نیستیم.
وزیر کشور افزود: یا مسایل دیگر ما را سرگرم کرد و به هر دلیلی دستان توطئه‌گر که به دنبال بر هم زدن توازن و تعادل اجتماعی و سلامت و قدرت اجتماعی بودند را ندیدیم یا اینکه به جریانات ضد اجتماعی فرصت دادیم که حرکت ضد اجتماعی خود را توسعه دهند.
وی تاکید کرد: در هر حال بزرگترین فرصت ها را داشتیم و داریم که کم نظیر و بی نظیر بودند به رغم داشتن الگوهای بزرگ و مبلغان اسلامی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران که باید از آنها استفاده می شد، کم بهره بردیم.
وزیر کشور اساس تحولات در هر جامعه‌ای را تحولات اجتماعی دانست و گفت: اگر بخواهیم تحولی در حوزه‌های مختلف درست کنیم، تا تحول اجتماعی محقق نشود، حتی تحول اقتصادی هم کار بسیار دشواری است یا اگر اتفاق افتاد، پایدار نیست.
انتهای پیام/

پژوهشیار