نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد:

اقتصاد را به مردم بسپاریم که بی‌نیاز از برجام شویم

1401/05/30 - 15:08 - کد خبر: 72232
علیرضا بیگی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ما به جای برجام به مردم متوسل شویم. مردم در شرایط تحریم توانسته اند عملیات بانکی خود را انجام دهند. چرا اقتصاد را به مردم نسپاریم که بی نیاز از برجام شویم.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور در آستانه تصمیم سرنوشت سازی قرار گرفته و فعالیت های عمده و خرد اقتصادی در حال انتظار به سر می برند.، چرا که منتظر است یک تصمیم گرفته شود.
این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها معتقد است: لذا احساس می کنم که دست هایی در کار است که نشان بدهد توافق و محتویات آن نباید به آگاهی ملت برسد و متن و محتوای آن را از مردم و مجلس پنهان می کند و مجلس در جریان این توافق نیست. آنچه که اعضای دولت مطرح می کنند که توافق می شود باید با محتوای بندهای توافق پاسخ داده شود نه اینکه با سخنرانی و خطابه، استنباط و تفسیر خودی پاسخ دهند.
علیرضا بیگی یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر این دولت و آن دولت نیست و ناظر بر نهاد دولت دولت است. ایشان می فرمایند که منتقدین باید قانع شوند، در جلسه غیرعلنی گذشته منتقدین که هیچ، دوستان نزدیک دولت هم قانع نشدند.
وی در ادامه متذکر شد: قراردادهای بین المللی که از مردم پنهان شود سرانجام شومی خواهد داشت. آنهایی که طرف خارجی نوشته و خودش آن را خوانده و در جریان هستند، اما ما به عنوان نمایندگان ملت باید در جریان این توافق قرار بگیریم و متن توافق اگر به مجلس ارائه نشود و مورد تایید مجلس قرار نگیرد، اعلام می کنم که غیر قانونی است.
علیرضابیگی با طرح این سوال که برنامه دولت سیزدهم برای شرایط پیش رو که چه توافق حاصل شود و چه نشود چیست؟ عنوان کرد: در دولت گذشته شاهد بودیم که دولت آمادگی استفاده از امتیازات احتمالی و ناچیز برجام را هم نداشت و فرصت ها از دست رفت.
وی افزود: ما به جای برجام به مردم متوسل شویم. مردم در شرایط تحریم توانسته اند عملیات بانکی خود را انجام دهند. چرا اقتصاد را به مردم نسپاریم که بی نیاز از برجام شویم؟ برجامی که در خوشبینانه ترین شرایط تحریم های نفتی، بانکی و بیمه ای را بر می دارد که البته هیچ گاه این اتفاق نمی افتد. تازه برای آن هم بهای فوق العاده ای تهیه می شود و آخر کار هم اینستکس می شود. اینستکس چاره ساز نخواهد بود.
نماینده مردم تبریز در تذکر به دستگاه قضایی گفت: در سال ۹۵ حادثه قطار تبریز اتفاق افتاد و مردم آسیب دیدند، وزیر راه را استیضاح کردیم و رئیس راه آهن نیز مجبور به استیضاح شد. امروز حادثه مشابهی رخ داده است و قطار یزد- طبس دچار حادثه شده و فقط گزارش کمیسیون عمران حاکی از سوء مدیریت و ناتوانی در اداره راه آهن جمهوری اسلامی بوده و مجلس به سادگی از آن گذشت.
علیرضابیگی در پایان از دستگاه قضایی خواست که تکلیف پرونده قطار یزد را مشخص کند تا درس عبرتی باشد برای آیندگان.
انتهای پیام/

پژوهشیار