معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی؛

راهپیمایی اربعین حسینی جهاد فرهنگی است

1401/05/30 - 11:22 - کد خبر: 72183
تراب محمدی

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاگید بر اهمیت برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: این راهپیمایی عظیم و معنوی در حقیقت جهاد فرهنگی برای جهان اسلامی و تشیع است.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز یکشنبه در همایش ملی موکب‌داران اربعین به‌ صورت وبینار ( سمینار از طریق وب ) ، افزود: باید توجه داشت که راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت مردمی و جهاد فرهنگی و انقلابی است که مردم از نقاط مختلف دنیا به کربلا و نجف آمده و یک راهپیمانی عظیم جهانی را شکل می‌دهند که مشابه آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.
وی با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد اربعین حسینی کشور و استان، اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده و تمهیدات اتخاذ شده، از لحاظ امنیتی در هماهنگی با دولت عراقی مشکل خاصی در این کشور وجود ندارد، اما احتیاط‌ ها و موارد لازم باید رعایت شود.
محمدی ادامه داد: پیش بینی های لازم برای نحوه اسکان موکب‌ داران و زائران آذربایجان شرقی از سوی استانداری اتخاذ شده و در حد نیاز کمک‌های لازم  انجام خواهد شد تا هیچ زائری با مشکل اسکان، تغذیه، درمان و سایر امکانات مواجه نشود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۵ موکب حسینی از این استان در عتبات عالیات حضور داشتند، اعلام کرد: اما امسال این تعداد به ۴۱ موکب رسیده است.
علی حق‌بیگی افزود: تمامی سازماندهی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای این مواکب انجام شده است و مدیران و مسئولان کمیته‌های مختلف، موکب‌داران حسینی را برای ارائه بهتر خدمات در اربعین توجیه کرده‌اند.
وی با اشاره به آماده‌سازی تجهیزاتی همچون سرمایشی، یخ‌سازها و سایر امکانات برای موکب‌داران، ادامه داد: ماشین ‌آلات مورد نیاز نیز مثل کامیون و تریلی جهت حمل بارها نیز با قول و قرارهای انجام گرفته، به‌ صورت احسان آماده خدمت بوده و با هماهنگی گمرک به عراق فرستاده خواهند شد.
حق بیگی از سازماندهی خادمان مواکب در کربلا، نجف و بین راه خبر داد و گفت: برای هر موکب حسینی پروانه صادر شده و شرح خدمات هر یک در آنها آمده و بازرسی‌های ثابت و سیار نیز تعیین شده است.
وی با بیان این‌که مرز خروجی مواکب و زائران آذربایجان شرقی، مهران است، یادآور شد: موکب‌داران می‌توانند کالاهای خود را از امروز به عراق بفرستند و خادمان مواکب نیز از ۱۵ روز مانده به اربعین می‌توانند اعزام شده و تا مدت ۱۵ روز برای زائران عزیز خدمات مختلف فرهنگی، تغذیه، اسکان ارائه دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار