رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

تضمین نتیجه پرونده توسط وکیل غیرقانونی است

1401/05/29 - 14:53 - کد خبر: 72100
جلسه

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: تضمین نتیجه پرونده توسط وکیل غیراخلاقی و غیرقانونی بوده و دور از شأن وکالت است.

 به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز شنبه در جلسه اعطای احکام دوره پنجم هیأت مدیره جدید مرکز وکلای قوه قضاییه استان، ارتباط مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان شرقی با وکلا در راستای تغییر نگرش مردم به وکیل از تضمین نتیجه به تلاش برای احقاق حق را ضروری دانست.
وی بر لزوم رعایت احترام وکیل همچون قاضی در راستای گسترش دادرسی عادلانه در جامعه تاکید و اضافه کرد: عدم مخالفت قوه قضاییه با اصل استقلال وکلا در مقام وکالت، نشان دهنده شأن بالای وکیل در مقام ایفای وظیفه در دادگاه ها و مراجع قضایی هم ردیف با قاضی در مقام قضاوت می باشد.
خلیل اللهی، دسترسی تمام مردم به وکیل همراه با کاهش حق الوکاله در پرونده های قضایی را مهم برشمرد و از هیات مدیره جدید مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان شرقی خواست در عین توجه به تأمین معاش متناسب وکلای قوه قضاییه، در راستای کاهش دغدغه و نگرانی مردم در مراجعه به وکیل از حیث پرداخت حق الوکاله تلاش کنند.
وی با اشاره به نشست های فصلی دادگستری با کانون وکلای استان، بر تقویت ارتباط مطلوب بین دستگاه قضایی و نهاد وکالت در راستای تبادل اطلاعات و رفع نقاط ضعف و ایجاد شفافیت از طریق برگزاری نشست های فصلی دادگستری با مرکز وکلای قوه قضاییه استان و نیز آموزش مستمر وکلا تاکید کرد.
در این جلسه عسگر ثبت چمن، رییس، علی نیکان فر، نایب رییس، جلال هدائی مسئول امور مالی، مهدی فتح الله پور، دبیر و داود دریغ لاله به عنوان اعضای اصلی و محمد ملکی قیه بلدغی به عنوان بازرس دوره پنجم هیأت مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان شرقی احکام خود را دریافت کردند.
شمار وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه در استان یکهزار و ۶۰۰ وکیل پایه یک و دو می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار