طی حکمی؛

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی معرفی شد

1401/05/27 - 23:32 - کد خبر: 72001
انتصاب

نصر: حسن گلی به عنوان معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درآیین معارفه معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، با اشاره به اهمیت و جایگاه این معاونت اظهار داشت: حوزه فرهنگ، حوزه بسیط و متنوعی است و تحولاتی که ماندگاری زیادی دارند غالباً در این حوزه اتفاق می‌افتد، از این رو اگر وظایف محوله در این حوزه درست انجام شود، دستگاه فرهنگی کشور ایمن و روبه ارتقا خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ یک مساله بخشنامه‌ای نیست، افزود: رشد و بالندگی فرهنگ در گرو تعامل مطلوب و عینی بین مخاطبان و سیاستگذاران در این عرصه است و باید تعریف روشنی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات تابعه آن برای نهادهای مختلف ارائه شود تا مسیر فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی هموارتر گردد.
ناظمی، رسانه را از مهمترین ارکان بخش فرهنگ در جامعه امروزی برشمرد و تصریح کرد: رسانه بخش جدایی‌ناپذیر نیازهای اجتماعی است و در عصر حاضر زندگی آحاد مردم را تحت الشعاع قرار داده و نگرش ما به دنیا را رقم زده و تغییر می‌دهد؛ بر این اساس سیاستگذاری در عرصه رسانه که رسالت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای است امری خطیر و نیازمند تخصص و تجربه است تا با ارتقای سواد رسانه‌ای در بین اصحاب قلم و رسانه و همچنین مخاطبان، جامعه را از آسیب‌ها مصون بدارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: با سیاستگذاری صحیح و مبتنی بر قانون، بخشی از سو تفاهم‌ها و آسیب‌های حوزه رسانه نیز مرتفع می‌شود.
وی همچنین بر لزوم افزایش ظرفیت مؤسسات فرهنگی تاکید کرد و گفت: با پای کار آمدن بخش خصوصی و اصحاب فضل و فرهنگ، اتفاقات مبارکی در عرصه مهم و تأثیرگذار فرهنگ رقم خواهد خورد.
ناظمی در این آئین از زحمات و فعالیت‌های چندین ساله "وحید حسین‌زاده" تقدیر و "حسن گلی" را به عنوان معاون جدید فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل معرفی کرد.
گفتنی است معاون جدید فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دانشجوی دکتری روابط بین الملل بوده و پیش از این علاوه بر مدیریت مؤسسات فرهنگی و فعالیت‌های پژوهشی و رسانه‌ای، مسئولیت برگزاری و دبیری چندین همایش دانشگاهی ملی و بین المللی را بر عهده داشته است.
حسن گلی قبل از این به عنوان دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان فعالیت داشته و سال‌ها دبیر شورای مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی بوده است.
پژوهشگر منتخب ششمین جشنواره بین المللی نشان علمی - فرهنگی شهریار دانشگاه تبریز از جمله سوابق فرهنگی اوست و تا کنون علاوه بر مقالات و یادداشت‌های متعددی که از او در نشریات مکتوب و مجازی استانی و ملی منعکس گردیده، چندین کتاب مجموعه مقالات در حوزه روابط فرهنگی و سیاسی - اجتماعی ایران و کشورهای حوزه قفقاز نیز به اهتمام وی و برخی اساتید دانشگاه منتشر شده است.
در حکم ابلاغ شده از سوی سیدقاسم ناظمی به حسن گلی آمده است:
برادر بزرگوارجناب آقای حسن گلی
با عنایت به مراتب تعهد و شایستگی‌جنابعالی و بنابرموافقت وزارت متبوع، به موجب این حکم به سمت معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل منصوب می‌شوید.
بدیهی است سیاست‌ها و وظایف مصوب وزارتی و برنامه‌های اداره کل با تعامل سایر معاونت‌ها و در چهارچوب بندهای زیر با روحیه جهادی در اولویت کاری حضرتعالی خواهد بود.
۱- تشکیل جلسات مستمر با اهالی فرهنگ، قلم و رسانه، به منظور بهره گیری از نظرات و پیشنهادات.
۲- ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی با لحاظ زیست بوم فرهنگی استان با مشارکت مؤسسات و انجمن‌های تخصصی.
۳- توجه ویژه به حوزه‌کتاب، چاپ و نشر و مؤسسات فرهنگی و بازررسی مستمر از حوزه‌های تحت پوشش.
۴- توجه و پیگیری مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه خبرنگاران و رسانه‌ها و نشریات محلی در جهت ارتقای کیفی رسانه‌های استان با همکاری تشکل‌های تخصصی.
۵- شناسایی و تجلیل از بزرگان فرهنگ وادب در با همکاری انجمن‌های فرهنگی و ادبی استان و شهرستان.
۶- توجه ویژه به بحث آسیب‌های اجتماعی، خانواده و جوانی جمعیت در برنامه‌های فرهنگی.
۷- برنامه ریزی منطقی برای مدیریت فضای مجازی و استفاده از ظرفیت آن برای انتقال ارزشهای فرهنگی و دینی.
۸- استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی دولتی و عمومی و بخش خصوصی حوزه فرهنگ به ویژه نهادهای مردمی - انقلابی برای توسعه فضای فرهنگی.
۹- پیگیری و انجام وظایف محوله مرتبط با حوزه فرهنگ ورسانه و مسائل اجتماعی.
امیدوارم با عنایت خداوند متعال و تلاش‌های جهادی حضرتعالی شاهد تحول اساسی در حوزه فرهنگی استان باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار