عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه داد:

توضیحاتی در رابطه با تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

1401/05/27 - 17:14 - کد خبر: 71981
بازنشستگان، سالمندان

نصر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این افزایش حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود و سایر بازنشستگان هم که ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتند قرار شد دولت تدبیری بیاندیشد که در این صورت انجام خواهد شد.

به گزارش نصر، سیدکریم حسینی  در خصوص خبر تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان بیان کرد: پیرو مصوبه ای که مجلس و دولت داشتند، مجلس این موضوع را در هیات تطبیق ابطال کرد که از همان زمان بحث در نظر گرفتن ۳۸ درصد افزایش حقوق را در مجلس و کمیسیون تخصصی اجتماعی پیگیری کردیم.
وی افزود: مقاومت هایی صورت گرفت ولی نهایتا با توجه به این‌که این استحقاق برای بازنشستگان وجود داشت، روز سه شنبه هم آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون مراجعه کرده بودند و اصرار اعضای کمیسیون هم این بود که هر چه سریع تر این موضوع محقق شود و اگر صورت نگرفت هم از طرف مجلس پیگیری می شود و هم اینکه به شکلی نقض ابطال مصوبه توسط هیات تطبیق بود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته دولت هم مصمم بود که این مشکل را حل کند و نهایتا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام شد که این کار صورت می گیرد و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز که در هفته گذشته در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور داشتند، اعلام کردند که این موضوع انجام می شود.
حسینی تصریح کرد: این افزایش حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود و سایر بازنشستگان هم که ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتند قرار بود دولت تدبیری بیاندیشد که در این صورت انجام خواهد شد و البته شاید ۳۸ درصد افزایش نباشد، اما قرار شد افزایش حقوقی صورت گیرد.
سه شنبه (۲۵ مرداد) محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با خبرنگاران از اتخاذ تصمیم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود و گفت: جزئیات و نحوه اجرا فردا (۲۶ مرداد) اعلام می‌شود. 
همچنین امروز پنج شنبه (۲۷ مرداد) خبری از وی در جمع بازنشستگان و در حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بندر انزلی منتشر شده که عین مصوبه شورایعالی کار برای افزایش مستمری بازنشستگان را ابلاغ کرده و با این حساب، مستمری بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/

پژوهشیار