فرماندار عجب‌شیر؛

شرایط و امکانات کمپ‌ ترک اعتیاد عجب‌شیر مناسب نیست

1398/08/30 - 13:03 - کد خبر: 7174
عجب شیر

نصر: فرماندار عجب‌شیر با بیان اینکه تنها یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان وجود دارد گفت: شرایط و امکانات این کمپ برای نگهداری و درمان معتادان مناسب نبوده و پاسخگو نیازها نیست.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عادل اصغرپور روز پنجشنبه در بازدید از این مرکز خواستار ایجاد امکانات رفاهی در آن و افزود: بیشتر مراجعه کنندگان به این مرکز توانایی مالی و پرئاخت هزینه های درمان را ندارند و این مرکز از نظر تامین هزینه های روزمره نیز دچار مشکل است.

وی اضافه کرد: در ۸ ماه سالجاری ۲۴۰ نفر به طور اجباری و یا اختیاری به این مرکز مراجعه کردند که از این تعداد ۸۰ نفر به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفته اند و همین مساله مشکلات مالی و محدودیت هایی برای این مرکز ایجاد کرده است و با توجه به مراجعه از شهرستان های هم جوار، نیاز است مسوولان استانی در این موضوع ورود کرده و از احتمال بسته شدن آن جلوگیری کنند.

اصغرپور خواستار نظارت بیشتر بر مراکز و درمانگاه های درمان اعتیاد شد و گفت: جمع آوری، درمان، بازگشت به جامعه و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته باید در یک راستا و بازه زمانی تعیین شده انجام گیرد و از هم منفصل نباشد.

فرماندار عجب شیر با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه و پیشگیری از اعتیاد افزود: فرهنگ‌سازی عمومی و اطلاع رسانی اصلی ترین راهبرد مبارزه با مواد مخدر است.

اصغرپور بر فرهنگ سازی برای مقابله با گسترش اعتیاد در جامعه تاکید کرد و گفت: ارگان‌های مرتبط باید در این زمینه جدیت لازم را داشته باشند و از همان دوران کودکی مضرات این پدیده شوم اجتماعی را به کودکان و خانواده گوشزد کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار