رییس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی کشور؛

توسعه زیرساخت‌ها اولویت اصلی سازمان بهزیستی است

1401/05/18 - 10:30 - کد خبر: 70818
جلسه

نصر: رییس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی کشور گفت: توسعه زیرساخت ها به منظور ارتقای کیفیت خدمات به جامعه هدف از اهداف و اولویت های اصلی این سازمان است.

به گزارش نصر، محمدمهدی امیری روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان بهزیستی آذربایجان شرقی، اهمیت ارتباطات بین سازمانی در کسب منابع را بسیار چشمگیر دانست و افزود: گسترش زیرساخت ها جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات به جامعه هدف از نکات در حال اجراست و حذف فعالیت های غیرمطلوب و تمرکز بر اصل از مواردی است که مدنظر مدیریت سازمان بهزیستی می باشد.
وی ادارات پذیرش را یاری رسان جامعه هدف و خط مقدم بهزیستی خواند و بر تلاش مضاعف برای خدمت رسانی به گروه های آسیب پذیر تاکید و اضافه کرد: پاسخگو بودن به جامعه هدف از نکاتی است که باید مد نظر کارکنان قرار بگیرد و علاوه بر استفاده از امکانات به نحو احسن، اقناع ارباب رجوع باید به دقت لحاظ شود.
امیری شفافیت، دقت و اطلاعات جامع را ویژگی مجموعه کاری مراکز پذیرش بهزیستی بیان کرد و یادآور شد: شفافیت بالا در فعالیت ها و دقت در شناخت مطالبات نیازمندان از مهمترین محورهای ارائه خدمات به مراجعان در ستاد پذیرش بهزیستی است.
به گفته وی ارجاع صحیح، تسهیل امور و دستورالعمل های ذیربط مددجویان منوط به اطلاعات جامع، کامل و شناخت صحیح کارکنان ستاد پذیرش و هماهنگی با سازمان است.
امیری، هماهنگی بین گروه‌های هدف بهزیستی، تعامل و ارتباط با سایر دستگاه‌ها و استفاده از منابع مختلف جامعه در رفع نیازها و مشکلات اقشار تحت پوشش بهزیستی را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: قانون، دستگاه‌ها و اشخاص همگی منابعی هستند که می‌توان در راستای رفع نیازهای جامعه هدف از آنها بهره جست و علاوه بر این استفاده از ظرفیت های استانی در زمینه تحقق ماموریت های سازمانی از امور مهم بهشمار می رود.
وی لزوم استانداردسازی روند ارایه خدمات به گروه‌های هدف را مهم برشمرد و با اشاره به تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه‌های مربوط به دستورالعمل‌های به روزرسانی شده با راه‌اندازی کارگروهای تخصصی، ویژگی های شخصیتی کارکنان ستاد پذیرش و هماهنگی را از عوامل موثر در تسهیل خدمت رسانی به جامعه هدف بیان و اضافه کرد: صبوری و خوشرویی در کنار شفافیت، دقت و استانداردسازی روند ارائه خدمات به گروه های هدف، بر اساس شرح وظایف مرکز پذیرش می تواند موجبات رضایتمندی ارباب رجوع فراهم کند.
امیری با بیان نقش مهم استقرار مدیریت شبانه در پیشگیری از سرگردانی جامعه هدف پس از ساعات اداری، گفت: جامعه هدف ما به دلیل آسیب پذیر بودن برای طرح مشکلات نیازمند گوش شنوا هستند و داشتن مهارت شنیداری و تاب آوری و همچنین رعایت حقوق شهروندی از الزاماتی است که کارکنان ادارات پذیرش باید دارا بوده و به آنها پایبند باشند. 
رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروههای هدف بهزیستی کشور، خرد جمعی، اجتماع و اتحاد را از نیاز های اصلی برای هم افزایی کارکنان برای پاسخگویی کامل به جامعه هدف دانست.
انتهای پیام/

پژوهشیار