مدیرکل بهزیستی استان؛

۳۲۶ معتاد بهبود یافته در آذربایجان‌شرقی سرکار رفتند

1401/05/15 - 15:13 - کد خبر: 70707
فرگل صحاف

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۷۶ مرکز تخصصی برای نزدیک به ۲۵ هزار فرد بیمار معتاد خدمات ارائه شده است و برای ۳۲۶ نفر بیمار معتاد توانمند شده، اشتغال‌زایی شده است.

به گزارش نصر، فرگل صحاف، در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ۱۸۹ فعالیت اعم از حمایت از زنان سرپرست خانواده، معلولین، بی‌خانمان، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، سالمندان و غیره از جمله این فعالیت‌هاست.
وی با بیان اینکه بهزیستی با ۵۵۷ مرکز موسسه به عنوان مجموعه‌ای خدمت‌گزار است، افزود: ۶ هزار و ۴۱۳ نفر اشتغال‌زایی در سال گذشته برای اعضای بهزیستی ایجاد شده است.
صحاف به ساخت و تحویل ۷۱۲ مسکونی برای  مددجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در هفته بهزیستی نیز  ۱۹۷ مسکونی جدید تحویل مددجویان می‌شود.
وی یادآور شد: ۷۲۰ نفر ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ اعطا شده است.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هفت هزار پرونده معلولین در استان تشکیل شده است، یادآور شد: در حال حاضر دو هزار و ۶۰ روستا پایش شده‌اند و یک‌هزار و ۱۴۰ نفر فرد معلول جدید شناسایی شده است.
صحاف ابراز کرد: ۸۷ مرکز روزانه با ۳ هزار و ۷۴۹ خدمت گیرنده از دیگر فعالیت‌های بهزیستی است.
وی بیان داشت: در مراکز نگهداری شبانه‌روزی ۴۵ مرکز در حال فعالیت است که سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ نفر خدمت گیرنده وجود داشت.
مدیرکل بهزیستی متذکر شد: ارائه سمعک، واکر، ویلچر خدمات فیزیوتراپی، کاشت حلزون از دیگر خدمات بهزیستی استان می‌باشد.
وی بیان داشت: بهزیستی استان چهار هزار نفر دانش‌آموز معلول را تحت پوشش خود دارد.
صحاف با بیان اینکه معاینه کودکان ۳ تا ۶ ساله برای تنبلی چشم همه ساله در حال انجام است، افزود: تمام نوزادان اعم از ۵۱ هزار و ۹۰۰ نوزاد متولد شده در سال ۱۴۰۰ غربالگری گوش شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ۷۶ مرکز تخصصی برای نزدیک به ۲۵ هزار فرد بیمار معتاد خدمات ارائه شده و  برای ۳۲۶ نفر بیمار معتاد توانمند شده، اشتغال‌زایی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه ۶۸ هزار خدمت تلفنی و  برای ۳۳ هزار نفر خدمت مشاور حضوری انجام گرفته است، اذعان داشت: خدمات برای ۲۲ هزار نفر زن سرپرست خانواده و چند قلویی نیز جزو وظایف بهزیستی است.
وی، ۲۴ مرکز هیات امنایی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اشاره کرد و ادامه داد: ۳۲۰ فرزند در این مراکز نگهداری می‌شوند همچنین یک‌هزار و ۶۰۷ کودک بی‌سرپرست نیز با حمایت بهزیستی در کنار خانواده و با حمایت مالی دولت نگهداری می‌شوند.
صحاف یادآور شد: ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی در استان وجود دارد که شماره تماس ارتباطی این اورژانس همان یک دو سه یا ۱۲۳ است.
انتهای پیام/

پژوهشیار