استاندار زنجان:

حضور معاونان بانک در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری زنجان پذیرفتنی نیست

1401/05/15 - 14:20 - کد خبر: 70692
محسن افشارچی

نصر: استاندار زنجان با انحلال جلسه امروز کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: حضور معاون بانک های عامل در این جلسه مهم، پذیرفتنی نیست و در صورت عدم افزایش پرداخت تسهیلات به صنایع تا آخر مرداد سال جاری با رییس بانک برخورد می کنم.

به گزارش نصر، محسن افشارچی روز شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به آمار وضعیت تسهیلات پرداختی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در استان افزود: متاسفانه بانک های عامل استان در این خصوص آنگونه که باید و شاید همکاری نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان تیر امسال انتظار می رفت بانک های عامل در روند پرداخت تسهیلات بانکی شتاب بیشتری داشته باشند، افزود: دراین جلسه فقط یک رییس بانک حضور یافته و مابقی، معاونان بانک ها را شامل می شود، بر این اساس به دلیل حضور نیافتن روسای بانک ها، جلسه منحل اعلام می شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه از این بعد در جلسات  اشتغال و سرمایه گذاری معاونان بانک ها نباید حضور داشته باشند، ادامه داد: تاکید می کنم در این جلسه مهم و بالاتر، روسای بانک های عامل بابد حضور داشته باشند و نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در جلسات بعدی کارگروه نیز از حضور معاون بانک ممانعت بعمل می آید و این در حالی است که استان به اعطای تسهیلات یکهزار میلیار تومانی به صنایع دلخوش کرده و از طرفی باید توجه داشت که تبصره ۱۸ را دولت کار سازی می کند.
افشارچی با بیان اینکه در صورت عدم همکاری بانک ها نمی توان به پیشبرد برنامه های استان امیدوار بود، اظهار داشت: تا آخر مرداد این درصد پرداختی ها باید از ۵۵ درصد باید به ۸۵ درصد برسد و در غیر اینصورت با رییس بانک برخورد می کنم و در این خصوص تمامی ابزارها را نیز به کار خواهم گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار