رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد:

معرفی بیمارستان‌های برتر آذربایجان شرقی

1401/05/15 - 13:24 - کد خبر: 70665
بیمارستان

نصر: رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طرح نظارت جامع بر عملکرد بیمارستان‌های استان، روشی موثر در راستای متمرکز کردن نظارت‌های موردی و اثربخشی بیشتر نظارت‌های بیمارستانی است.

به گزارش نصر، شیرین حبیبی امروز در گردهمایی اعتباربخشی مدیریت نظارت و صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده اعلام کرد: در بین بیمارستان‌های دانشگاهی، مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز به عنوان بیمارستان قطب شمال غرب کشور در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و نیز ارائه عملکرد مناسب در زمینه شیوع ویروس کرونا، بیمارستان برتر بخش دولتی انتخاب شد.
وی افزود: بیمارستان‌های امام خمینی (ره) شهرستان بناب و باقرالعلوم (علیه السلام) شهرستان اهر به عنوان بیمارستان‌های شهرستانی و مرکز آموزشی درمانی الزهرا (سلام الله علیها) تبریز نیز به عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان نسبت به سایر بیمارستان‌ها عملکرد بهتری داشتند.
حبیبی اضافه کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده در بین بیمارستان‌های خصوصی و عمومی غیردولتی نیز بیمارستان‌های شهید محلاتی، ولیعصر (عج)، الغدیر ناجا و عالی نسب تامین اجتماعی در تبریز نسب به سایرین عملکرد بهتری داشتند.
وی طرح نظارت جامع بر عملکرد بیمارستان‌های آذربایجان شرقی را روشی موثر در افزایش اثربخشی و متمرکز کردن نظارت‌های بیمارستانی دانست و اظهار کرد: یکی از رسالت واحد‌های ستادی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ویژه معاونت درمان که متولی بیمارستان‌هاست، نظارت بر کمیت و کیفیت ارائه خدمات، نحوه ارائه خدمات ایمن و موثر به بیماران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و همچنین صیانت از حقوق گیرندگان خدمت است.
حبیبی ادامه داد: به منظور متمرکز کردن نظارت‌های موردی و اثربخشی بیشتر نظارت‌ها، طرح نظارت جامع بر عملکرد بیمارستان‌های استان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تدوین شد که کلیه بیمارستان‌ها در سال گذشته در بازه زمانی یک ساله در حیطه‌های مختلف توسط کارشناسان ارشد ستادی مورد ارزیابی قرار گرفتند
رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و برنامه‌ریزی بهتر برای ارتقاء خدمات ارائه شده توسط بیمارستانها، کارنامه عملکردی و گزارش کیفی تهیه و به بیمارستان‌ها ارسال شد.
به گفته وی بیمارستان‌های استان در میزان رعایت استاندارد‌های اعتباربخشی ملی، نحوه ارائه مراقبت‌های تخصصی، رعایت حقوق گیرندگان خدمت و رعایت ایمنی بیمار مورد ارزیابی قرار گرفتند.
حبیبی یادآور شد: هر چند زحمات و خدمات کلیه بیمارستان‌ها و تلاش در خدمت رسانی مطلوب به بیماران قابل تقدیر است، اما به منظور ایجاد زمینه رقابت سالم بین مراکز از تیم مدیریت و پرسنل زحمتکش بیمارستان‌هایی که با توجه به شاخص‌های اعلام شده عملکرد مناسبی داشتند، به صورت نمادین قدردانی می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار