معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تعداد شهرستان های قرمز کرونایی در آذربایجان‌شرقی افزایش یافت

1401/05/15 - 10:55 - کد خبر: 70633
ویروس کرونا

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان‌شرقی را پنج نفر اعلام کرد و گفت: با روند صعودی ابتلا به کرونا تعداد شهرستان های با وضعیت کرونایی قرمز در استان نیز به ۶ مورد افزایش یافت.

به گزارش نصر، حسین حقایی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان های آذرشهر، سراب، شبستر، کلیبر، ملکان، هریس در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و اکنون سه شهرستان اهر، بناب و مراغه هم در وضعیت نارنجی هستند. 
وی با بیان اینکه شهرستان تبریز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، افزود:  شهرستان های اسکو، بستان آباد، جلفا، چاراویماق، خداافرین، عجب شیر، مرند، میانه، هشترود، هوراند و ورزقان نیز زرد هستند.

۳۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین اظهار کرد: تعداد کل بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی به ۳۹۳ نفر افزایش یافته و در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ نفر  بیمار جدید شناسایی شده و در بخش مراقبت های ویژه نیز ۷۷ نفر بستری هستند. 
حقایی یادآور شد: بر این اساس میزان بستری بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی نسبت به هفته قبل ۲ برابر و تعداد فوتی ها ۱.۵ برابر افزایش دارد. 
وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان شرقی گفت: درصد واکسن تزریق شده به عنوان دز یادآور در افراد بالای ۱۸ سال استان که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنها سپری شده است، ۱.۹۱ درصد می باشد. 
انتهای پیام/
 

پژوهشیار