رییس سازمان جهاد کشاورزی استان؛

طرح جهش تولید در دیمزارهای آذربایجان شرقی یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بازدهی دارد

1401/05/13 - 21:32 - کد خبر: 70572
جلسه

نصر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سالانه بازدهی داشته، در حالی که ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.

به گزارش نصر، اکبر فتحی روز پنجشنبه در نشست با کارگزاران و مجریان طرح جهش تولید دیمزارها در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها سه سال است با پشتیبانی ستاد اجرایی حضرت امام در آذربایجان شرقی با کاشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو به طور تناوبی اجرا می شود که یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار موجب افزایش برداشت شده است.
وی افزود: کلزا، گلرنگ و حبوبات از جمله دیگر محصولات کشاورزی است که تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کاشته شده است.
فتحی خاطرنشان کرد: این طرح در ۵۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی اجرا می شود که تاکنون ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان اعتبار داشته و ستاد اجرایی حضرت امام در استان آن را تامین کرده است.
وی یادآور شد: در آذربایجان شرقی برای طرح جهش تولید اقدامات فراوانی انجام شده است که به رغم کاهش بارندگی ها در استان و سایر مشکلات افزایش برداشت را شاهد هستیم.
وی افزود: با اجرای این طرح در کاشت غلات نیز با افزایش برداشت خوبی روبرو شدیم؛ به طور مثال در هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم نخود برداشت شده که البته این برداشت در اراضی ای بوده که قرار بوده کاشتی انجام نشود.
وی خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغات برای اجرای این طرح از انتظاراتی است که وجود دارد؛ در واقع با روش های جدید می توان بازدهی را بسیار افزایش داد و حتی محصولاتی مثل غلات و علوفه را که پیش از این در استان تولید نمی شد، اکنون در قالب این طرح تولید می شود.
فتحی همچنین تاکید کرد: با عملکرد میدانی و همراهی با کشاورز و تلاش های جهادی می توان با همین میزان بارندگی هایی که در استان با کاهش رو به رو شده است تولید محصولات کشاورزی را افزایش داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار