معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی؛

نباید به بهانه انتقادات خصوصی سازی را متوقف کرد

1398/08/29 - 11:39 - کد خبر: 7057
علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به انتقادات صورت گرفته از سازمان خصوصی سازی، گفت: نباید به این بهانه خصوصی سازی را متوقف کرد و باید اجازه داد اهداف خصوصی سازی در کشور محقق شود.

به گزارش خبرنگار نصر، علی جهانگیری در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی ایران در تبریز، با ارائه آماری از افزایش صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی، افزود: دولت باید فضای مناسب برای انجام صادرات به کشورهای منطقه از جمله عراق را فراهم کند، چرا که تغییر متناوب قوانین در حوزه صادرات موجب سردرگمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان می شود.

وی در ادامه گفت: قبلا بخش بزرگی از صادرات استان از گمرکات سایر استان ها انجام می شد که با انجام صادرات استان از گمرکات داخل استان، رقم صادرات غیر نفتی استان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره تاکیدها در باره تولید داخلی و حمایت از تولید داخلی، ادامه داد: تولید داخلی باید با نگاه برون گرایانه و صادراتی انجام شود تا تولید کشور تنها درون نگر نشود.

جهانگیری در مورد انتقادات از خصوصی سازی صنایع کشور هم گفت: ممکن است برخی اشکالات در خصوصی سازی وجود داشته باشد، اما نباید به این بهانه خصوصی سازی را متوقف کرد و باید اجازه داد اهداف خصوصی سازی در کشور محقق شود و خصوصی سازی هر چند ضعیف، بهتر از دولتی است.

انتهای پیام/

پژوهشیار