خبر/

سوگواره «احلی من العسل» در آذربایجان شرقی

1401/05/13 - 15:06 - کد خبر: 70551
عزاداری

نصر: دهمین سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» همزمان با ششم محرم در مناطق مختلف آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نصر، نوجوانان حسینی شرکت کننده در این مراسم به نام و یاد حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) عزاداری کردند و یاد حماسه آفرینی این شهید نوجوان دشت نینوا را گرامی داشتند.
این مراسم معنوی در تبریز مرکز آذربایجان شرقی در امامزاده سید حمزه (ع) این شهر با حضور دانش آموزان عاشورایی برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم تاکید کرد: برنامه های همچون احلی من العسل که مختص دانش آموزان است، ارزش های حضرت قاسم بن الحسن(ع) را در ذهن و دل نوجوانان روشن می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: این مجلس از جهاتی دارای اهمیت است چرا که دشمنان ما امروز تبلیغ گسترده ای دارند که دانش آموزان، نسل نو و نوجوان و جوان ما از ارزش های انقلاب و اسلام فاصله بگیرند.
صیادی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه عاشورا در همه‌ی زمان های تاریخ کلاس درسی برای یاد دادن و یاد گرفتن است افزود: ما از قیام عاشورا شجاعت، ایثار، شهادت و شهامت را که خصوصیات یک انسان آزاده است می توانیم بیاموزیم.
عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.
انتهای پیام/

پژوهشیار