رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی شد/ عمده مشکلات تولید و صادرات کشور سال هاست ثابت مانده است!

1398/08/29 - 11:36 - کد خبر: 7055
الیاس حضرتی

نصر: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار نصر، الیاس حضرتی در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی ایران در تبریز، اظهار داشت: در شرایطی صحبت می کنیم که وضعیت کشور مراحل سختی را طی می کند و مشکلات درونی ما و بی تدبیری هایی که صورت گرفته و عدم استفاده از تجارب و باضافه کینه ورزی دشمنان در تحریم ظالمانه مجموعا شرایط سختی را ایجاد کرده که تولیدکنندگان باید در این فضا عرض اندام کنند.

وی ادامه داد: 90 درصد موانع صادرات کشور همان هایی است که در اولین دوره همین همایش تاکید شده است. من در مجلس سوم هم بودم جلسه ای در همین رابطه داشتیم و مسائلی که مطرح می شود، همان هاست و این نشان می دهد که ما در حل مسائل زیاد موفق عمل نکرده ایم، اما امروز شرایطی فراهم شده که باید این مشکلات را حل کنیم.

حضرتی گفت: همیشه وابستگی بودجه به نفت شاخص بدی بود که امروز دشمنان کمک کردند که ما وابستگی مان به نفت را قطع کنیم.

وی تاکید کرد: لازمه رونق تولید، رونق صادرات است و صادرات باید خیلی آسان و روان انجام شود و دولت وظیفه دارد این فضا را ایجاد کند. رشد تولید منفی برآورد می شد، خوشبختانه علی رغم پیش بینی ها رشد تولید مثبت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ظرفیت کشور بسیار بزرگ است و کمیسیون اقتصادی در اختیار تولیدکنندگان است و ما آماده ایم طرح های شما را بررسی کرده و به قانون تبدیل کنیم.

حضرتی در مورد اشکالات قانون مالیات بر ارزش افزوده افزود: این قانون 10 سال است که اجرا شده و مشکلاتی هم داشت که ما در کمیسیون اقتصادی این مشکلات را بررسی کردیم و دیروز بالاخره پس از سه سال اصلاحات این قانون را انجام دادیم و به اداره قوانین مجلس فرستادیم.

وی گفت: در اصلاحات انجام یافته مشکلات و نگرانی های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی رفع شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار