در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی/

قالیباف: نباید روحیه مبارزه را کنار بگذاریم

1401/05/12 - 16:49 - کد خبر: 70468
جلسه

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: از دهه ۶۰ میلادی از جنگ اول اعراب و رژیم صهیونیستی تا امروز را اگر نگاه کنیم درمی‌یابیم که هرگاه امت‌های اسلامی بر باورهای قرآنی خود ایستاده‌اند مقتدرتر شده‌اند و جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه نشان دهنده این امر است.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف در دیدار با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی که امروز( چهارشنبه ۱۲ مرداد) انجام شد، گفت: در چهل سالی که درگیر بحث انقلاب، مبارزه و جهاد بوده‌ام و در کنار این تجربه با مطالعه و بازخوانی قیام امام خمینی(ره) در ۱۵ خرداد سال ۴۲ و آغاز نهضت پیروزی انقلاب و مرور تجربه بزرگان انقلاب مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی دریافته ام که نباید روحیه مبارزه را کنار بگذاریم و اگر لحظه‌ای در این باور تردید کنیم باید ذلت را بپذیریم.
رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان با بیان این که در دوران دفاع مقدس، در همه فراز و نشیب‌های در انقلاب اسلامی، در حوادث لبنان، فلسطین، یمن و هر کجا نگاه کنیم سنت‌های الهی قابل مشاهده است، افزود: از دهه ۶۰ میلادی از جنگ اول اعراب و رژیم صهیونیستی تا امروز را اگر نگاه کنیم درمی‌یابیم که هرگاه امت‌های اسلامی بر باورهای قرآنی خود ایستاده‌اند مقتدرتر شده‌اند و جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه نشان دهنده این امر است و اتفاقات ماه رمضان سال گذشته تا امروز هم نشان می دهد، مجاهدت و مبارزه، تنها رمز پیروزی است.
قالیباف با اشاره به ارتباطات برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی و سفر اخیر بایدن افزود: هر اندازه فشار افکار عمومی بر دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند، بیشتر شود، این موضوع برای آنها پر هزینه تر می شود.

زیاد نخاله: امروز جریان مقاومت تأثیرگذارتر و دارای نقش برجسته‌تری است
زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین  نیز در این دیدار با بیان این که خوشحال هستم در زمانی به جمهوری اسلامی سفر می‌کنم که ایران قدرتمندتر، مقتدرتر و حضور پر رنگ‌تری در منطقه دارد، گفت: در سایه این شرایط، جریان مقاومت نیز تأثیرگذارتر و دارای نقش برجسته‌تری است.
وی با بیان این که حضور مردم فلسطین در مقاومت خارج از مرزهای فلسطین تقویت خواهد شد که این امتدادی برای فعالیت‌ها مقاومت است، افزود: دستاوردهای خوبی در داخل فلسطین در راستای تقویت مقاومت به خصوص در کرانه باختری داشته‌ و توانسته‌ایم.
وی افزود: وضعیت مقاومت در غزه بسیار خوب است و نیروهای مقاومت توانسته‌اند قدرت و توانایی خود را حفظ کنند.
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که شاهد هستیم برخی به سمت عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها می‌روند در مقابل نیروهای مقاومت در حال تقویت خود هستند و نقش و حضور میدانی آنها در حال پررنگ شدن است.
وی با تاکید بر این که امروز هم دشمنان و هم دوستان در حال مشخص‌تر شدن هستند و هویت‌شان روشن‌تر می‌شود که این در چارچوب تغییرات منطقه‌ای رخ داده است، اظهار کرد: می‌توانم بگویم در مقطع فعلی، مقاومت قدرتمندتر و دارای هماهنگی بیشتری است و نگاه سیاسی و نظامی نیروهای مقاومت نیز قرابت بیشتری پیدا کرده است.
نخاله با تاکید بر این که ما روز به روز به یقین‌مان افزوده می‌شود که پیروزی نهایی در داخل و بیرون از مرزهای فلسطین در مقابل آمریکا و اذناب او نزدیک‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز اسرائیل از همه طرف محاصره و صدای ضعف رژیم صهیونیستی از همیشه بلندتر است و نسبت به گذشته، توانمندی کمتری دارد و ما این مسیر را که به سمت تحقق پیروزی فلسطین است، با قدرت ادامه خواهیم داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار