دبیر ستاد خدمات سفر خبر داد:

تمهیدات و هشدارهای سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورا

1401/05/12 - 15:13 - کد خبر: 70454
مسافرت

نصر: دبیر ستاد خدمات سفر با پیش‌بینی ازدحام مسافر در استان‌های شمالی و شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، کاشان، تبریز، خرم‌آباد، قم، به‌ویژه مشهد در تعطیلات تاسوعا و عاشورا، از اختصاص قطار ویژه محرم برای زنجان خبر داد.

به گزارش نصر، قطار ویژه زنجان که از شنبه ۱۵ مردادماه همزمان با هشتم ماه محرم از تهران برقرار می‌شود، حدود ۳۰۰ صندلی ظرفیت دارد  که ساعت حرکت آن از تهران ۵:۵۰ صبح و بازگشت آن از زنجان ساعت ۲۰:۲۰ تعیین شده است. سیدمصطفی فاطمی ـ‌مدیر کل توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ـ‌ با اعلام این جزئیات همچنین گفت که برای برقراری قطار ویژه به مقصد شهرهای قم، کاشان و یزد در این ستاد مذاکراتی شده است. این شهرها در روزهای پایانی دهه اول محرم، آیین‌های ویژه عزاداری و سوگواری را برگزار می‌کنند.
فاطمی همچنین گفت که برای حضور گردشگران خارجی در برنامه‌های سوگواری تاسوعا و عاشورا که در گذشته با استقبال آن‌ها مواجه شده بود، استان‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی به مسافرانی که قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند نیز توصیه کرد نسبت به استفاده از سواحل آزادشده هوشمند باشند و در این‌باره گفت: با توجه به گزارش‌هایی که در ستاد هماهنگی خدمات سفر ارائه شد، آزادسازی سواحل، لزوما ایمن‌سازی را در پی نداشته و بسیاری از مناطق که دسترسی به ساحل و دریا ایجاد شده، ایمن‌سازی نشده است. بنابراین شهروندانی که به مناطق شمالی کشور سفر می‌کنند حتما در مناطق ایمن شنا کنند و به هیچ‌وجه در مناطق غیرایمن شنا نکنند تا مشکلی پیش نیاید.
فاطمی به گزارش‌های سازمان هواشناسی درباره شدت بارش‌ها در پایان این هفته و تعطیلات پیش‌رو اشاره کرد و افزود: طبق این گزارش‌ها، احتمال این‌که استان‌های شمال شرقی در تعطیلات پیش‌رو با شدت بارش مواجه باشند، بسیار است، بنابراین مسافران پیش‌بینی لازم را داشته باشند و حتما مکان اسکان خود را قبل از سفر معین کنند.
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین هشدار دارد: افرادی که از محورهای شمالی به سمت مشهد سفر می‌کنند به هیچ‌وجه کنار رودخانه‌ها و مسیل‌های آب اطزاق نکنند و پیش‌بینی‌های لازم را برای بارندگی‌های شدید و حتی سیل داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار