بهادری جهرمی؛

صندوق بیمه حوادث طبیعی احیا شد

1401/05/12 - 13:56 - کد خبر: 70439
علی بهادری جهرمی

نصر: سخنگوی دولت گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی با تصویب هیأت وزیران احیا شد و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی در سال جاری اختصاص یافت.

به گزارش نصر، «علی بهادری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز هیأت وزیران گفت: برای حمایت موثر از مسأله حل مشکل زائران اماکن مقدسه کشور، کارگروه ملی زیارت، به شورای ملی زیارت به ریاست شخص رئیس جمهور و عضویت برخی اعضای دولت از جمله وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، کشور و تعاون واگذار شد.
سخنگوی دولت افزود: قرار شد عضویت تولیت آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه (س)، شاهچراغ و  عبدالعظیم به ریاست استانداران تشکیل شود و استاندار خراسان رضوی نیز به عنوان دبیر شورای ملی زیارت انتخاب شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به وضع سیل در کشور، گفت: وزیر ارشاد درخواست تخصیص منابعی به صندوق بیمه حوادث طبیعی داشت و هیأت وزیران مصوب کرد از امسال این صندوق احیا شود تا خسارت‌های ناشی از این حوادث با محوریت صنعت بیمه احیا شود و حمایت موثری از خسارات طبیعی باشد. 
به گفته بهادری جهرمی در جلسه امروز هیأت دولت، ۲۵ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی به صندوق مذکور اختصاص یافت.
بهادری جهرمی درباره دیگر مصوبه نشست امروز هیأت دولت، گفت: صدور مجوز امضای موقت منشور مجمع همکاری سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو اکو که به منظور یکپارچگی کشورهای عضو اکو است، در نشست امروز داده شد تا وزیر اقتصاد بتواند مراحل عضویت در مجمع و امضای منشور را طی کند.
وی ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از تأمین امنیت غذایی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و کمک به سرمایه‌گذاری و تقویت حوزه کشاورزی و حمایت از بخش خصوصی و فعالیت تعاونی‌ها در این حوزه، مشوق‌هایی تصویب شد که در قالب یارانه و سود و کارمزد تسهیلات بانکی به این حوزه‌ها تخصیص می‌یابد.

متولدان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهامدار می‌شوند
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با با اشاره به تصویب آئین‌نامه اجرایی ایجاد نظام یکپارچه مدیریتی در بخش عمومی در نشست امروز هیأت دولت، اظهارداشت: این امر گام بزرگی در راستای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی داده‌های مالی در حوزه‌های عمومی می‌تواند باشد.
بهادری جهرمی همچنین از اعطای بسته حمایتی دولت به خانواده‌ها برای فرزندآوری اشاره و اذعان کرد: این مصوبه مقرر می‌کند سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، سهام از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نوزادان متولد این دو سال واگذار شود. 
وی افزود: دولت مقرر کرد متناسب با تورم سالانه در سال‌های آتی این واگذاری سهام استمرار یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار