رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان؛

کولاک جاده‌های زنجان را فراگرفته است

1398/08/29 - 10:51 - کد خبر: 7041
بارش، بارش برف

نصر: رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کولاک و مه غلیظ در جاده‌های این استان حاکم شده است، رانندگان از ترددهای غیرضروری در این مسیرهای مواصلاتی خودداری کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد محمدی امروز در گفت وگویی افزود: هم اکنون کولاک شدید در جاده ترانزیت سلطانیه ‰ خرمدره ‰ ابهر، زنجان ‰ بیجار، زنجان ‰ تهم ‰ چورزق، زنجان ‰ دندی، زنجان ‰ طارم و ماهنشان - ملک باغی حاکم است.

به گفته وی، تردد در جاده های کوهستانی استان زنجان به دلیل کولاک و لغزندگی سطح جاده ها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از همه مسیرهای استان احتیاط و صبوری بیشتری نسبت به روزهای عادی داشته باشند.

محمدی از رانندگان خواست، نسبت به رعایت فاصله طولی و داشتن سرعت مطمئنه جدیت داشته باشند تا شاهد سوانح جاده ای نباشیم.

محمدی اظهار داشت: همراه داشتن لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی و مجهز کردن خودروها به چراغ های مه شکن الزامی است.

به گفته وی، نیروهای راهداری با ۲۸ اکیپ در گردنه کوهستانی و صعب العبور استان زنجان ۲۴ ساعته فعال هستند و برای مسافران و رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می دهند.

رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری، در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می شوند.

محمدی تاکید کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۳۱ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، ۳۷ دوربین نظارتی در این محورها فعال است.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام/

پژوهشیار