مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

آغاز ارائه خدمات سفر و گردشگری برای بازنشستگان کشوری

1401/05/11 - 13:23 - کد خبر: 70301
بازنشستگان، سالمندان

نصر: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ارائه خدمات گردشگری و کمک هزینه سفر به بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، محمود مرتضایی فرد گفت: با انعقاد قرارداد گردشگری با شرکت خدمات مسافرتی پرشین گلف، امکان استفاده از خدمات گردشگری در قالب کمک هزینه سفر برای بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق  دوباره فراهم شده است.
وی افزود: با توجه به واکسیناسیون عمومی و مهیا شدن امکان سفر، صندوق بازنشستگی کشوری خدمات و تسهیلات گردشگری را برای بازنشستگان کشوری فراهم آورده است.
مرتضایی فرد اظهارداشت: در این طرح، بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند از خدمات اقامتی و خدمات تور در قالب بهره مندی از کمک هزینه سفر (برای بازنشستگانی که سهمیه سفر داشته باشند)  استفاده کنند.
وی کمک هزینه سفر را براساس بودجه مصوب هیات مدیره صندوق، برای هر دفترکل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: متقاضیان در صورت داشتن همراه می‌توانند از “کمک هزینه همراه” نیز بهره مند شوند.  میزان “کمک هزینه سفر” در صورت داشتن همراه به ازای هر دفترکل مبلغ یک میلیون تومان است که از مجموع هزینه اجرای تور کسر می‌شود.
مرتضایی فرد یادآور شد: تعداد سهمیه استفاده از تور برای هر دفترکل (بازنشستگان و وظیفه بگیران) که از “کمک هزینه سفر و گردشگری” استفاده می کنند، حداکثر سه نوبت در طول دوران بازنشستگی است.
وی در پاسخ به این سوال که «متقاضیان چگونه می توانند از خدمات و تسهیلات گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری استفاده کنند؟» یادآور شد: خدمات گردشگری از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی http://sabasrm.ir معرفی و به سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین‌گلف متصل می‌شود.
مرتضایی فرد تاکید کرد: این خدمات تنها از طریق سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف به نام سامانه “خاتم تور” ارائه می‌شود و متقاضیان می بایست از طریق لینک http://khatamtour.com و یا از طریق مراجعه به شرکت پرشین گلف یا تماس با آن شرکت با شماره تلفن ۸۶۸۲-۰۲۱ از فرایند ارائه خدمات کسب اطلاع کنند.
در این گزارش تاکید شده است:در مرحله اول هتل شایگان کیش و مجموعه آبدرمانی محلات در این طرح آماده ارائه خدمات در قالب اختصاص یارانه سفر به بازنشستگان عزیز تحت پوشش هستند و تدابیری مدنظر است تا در آینده‌ای نزدیک، بازنشستگان محترم علاوه بر بهره مندی از خدمات متنوع گردشگری در سایر نقاط کشور، امکان استفاده از تسهیلات اعتباری سفر را نیز داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار