مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

مساجد؛ بهترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان

1401/05/11 - 12:48 - کد خبر: 70292
سیدقاسم ناظمی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مساجد؛ بهترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستند.

به گزارش نصر، "سیدقاسم ناظمی" با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: فعالیت‌های مختلفی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» آغاز شده که هر یک زمینه جذب کودکان و نوجوانان به مساجد را فراهم کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ترویج معارف و ارزش های دینی، مهارت‌آموزی و پویایی در مساجد، تنها بخشی از اهداف تعریف شده در طرح تابستانی کانون‌های مساجد است.
وی با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب رواق‌های ۱۲ گانه در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود، افزود: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تا پایان شهریور ماه میزبان خیل کثیری از کودکان و نوجوانان مسجدی در کانون‌های فرهنگی هنری است و شرکت‌کنندگان در این طرح ملی به صورت متمرکز زیر پوشش بیمه هستند.
ناظمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که بدون درک نیازهای جدید اجتماعی و نگرش نو، برنامه‌ریزی مؤثر در زمینه اوقات فراغت امکان‌پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: مساجد بهترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستند که اگر مورد توجه جدی قرار گیرند، بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز برطرف خواهد شد.
ناظمی همچنین با اشاره به جذابیت های موجود در فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه ریزی برای شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه در کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: تابستان و اوقات فراغت بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهایی است که در عرصه های مختلف هنری در بستر مساجد رشد و شکوفا شده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار