خبر/

توصیه وزارت بهداشت به برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز

1401/05/10 - 15:17 - کد خبر: 70211
عزاداری حسینی

نصر: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توصیه ما برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز است.

به گزارش نصر، دکتر کمال حیدری در حاشیه جلسه بررسی زیرساخت‌های بهداشتی استان خوزستان گفت: اربعین یکی از باشکوه‌ترین تجمعات بشری در سراسر جهان محسوب می‌شود و سلامت مردم در چنین موقعیتی یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در شرایط کنونی، واکسیناسیون و تزریق دز یادآور در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بسیار تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: امیدوارم از موضوع واکسیناسیون استقبال شود، چرا که تاثیر واکسن در پیشگیری از ابتلا به بیماری ثابت شده و توصیه می‌شود کسانی که قصد حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان (ع)  را دارند، نسبت به تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در جهش‌ جدید کرونا علاوه بر واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مخصوصا استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری تاثیر قابل توجهی دارد.
حیدری به ضعف سیستم ایمنی در اکثر سالمندان اشاره کرد و گفت: این گروه بیشتر در معرض خطر هستند که نیازمند توجه و مراقبت بیشتری بوده و بایستی تا حد امکان در مراکز شلوغ و پر جمعیت حضور نداشته باشند و یا در صورت حضور، تمامی موارد ایمنی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری را به جد رعایت کنند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که در حال حاضر چرخه ویروس در حال گردش بوده و آمار بستری‌ها روند صعودی دارد، بهتر است مراسم در فضای باز برگزار شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار