امام جمعه تبریز:

حفظ روحیه انقلابی ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات است

1401/05/10 - 14:36 - کد خبر: 70205
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حفظ حضور مردم در صحنه و بالا بردن روحیه انقلابی و زمان شناسی مردم را از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی ال هاشم در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس این شورا گفت: بزرگداشت مناسبت‌ها و مراسم‌ ملی و مذهبی رسالت مهم و اساسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
وی افزود: بی‌تردید بزرگداشت ایام الله و تعظیم شعائر و حفظ و یاد و خاطره حرکتهای انقلابی و مردمی، رسالتی مهم و بزرگ است که باید تک تک مردم و مسئولان از آن به عنوان سرمایه ملی صیانت کنند و در انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری بکوشند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ و به فرمان حضرت امام راحل تدبیر حکیمانه‌ای برای پاسداشت و تبدیل فرهنگ انقلابی و ایجاد اتحاد و همبستگی حول محور اسلام، مشارکت مردم دربرگزاری مراسم‌ و زنده نگهداشتن مناسبت‌ها و تکریم ارزش‌ها و ارکان انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: تلاش ستودنی این شورا در برنامه ریزی مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در طول سال به ویژه راهپیمایی‌های بزرگ روز قدس، ۲۲ بهمن و در حمایت از حق و انزجار از باطل و ظلم به سرمایه اجتماعی تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر شناخت لحظه‌ها و حضور به موقع مردم در صحنه‌ها نبود خسارت‌های زیادی می‌دیدیم، همچنین ولایت شناسی و حرکت در مسیر ولایت ضامن بقا و تداوم انقلاب و جمهوری اسلامی است و بصیرت یعنی شناخت به موقع لحظات که باعث می‌شود اقدام اصلی و انقلابی اتفاق بیفتد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دو مقوله از هم جدا شدنی نیستند گفت: روحیه انقلابی یعنی نه گفتن به خواسته نامشروع جهان سلطه، رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس، داشتن روحیه ایستادگی در مقابل تجاوز طلبی آمریکای جنایتکار که از مهمترین اولویت‌ها هستند.
حجت الاسلام اسکندری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با ارایه گزارشی از اقدمات صورت گرفته گفت: در کل کشور مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ساماندهی و اجرا می‌شود
وی افزود: ۱۵۰ جلسه شورای سیاستگذاری با ۱۵۰۰ مصوبه در سال گذشته داشتیم و تشکل هیات اندیشه ورزی و تدوین کتابی با عنوان پیام انقلاب از تلاش‌های شبانه روزی این شورا در استان است.
در تقویم رسمی کشور ۱۲ مرداد ماه سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نامگذاری شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار