سازمان دامپزشکی کشور؛

کنترل بیماری تب کریمه کنگو/ مردم از خرید گوشت از اماکن غیرمجاز خودداری کنند

1401/05/09 - 16:02 - کد خبر: 70096
گوشت

نصر: سازمان دامپزشکی کشور از کنترل بیماری تب کریمه کنگو با اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه خبر داد و گفت: طی دو ماه اخیر بیش از ۲۲ میلیون مترمربع از جایگاه‌های دام در کشور سم‌پاشی شده است.

به گزارش نصر، سازمان دامپزشکی در اطلاعیه‌ای با اشاره به آخرین اقدامات کنترل بیماری تب کریمه کنگو آمده است: خوشبختانه با اقدامات نظارتی طی ده روز اخیر یک نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده و دلیل آن سه برابر شدن اقدامات مراقبتی در راستای اجرای سیاست‌های مراقبتی و پیشگیرانه می‌باشد.
بر اساس این اطلاعیه در طرح مراقبتی و نظارتی سازمان دامپزشکی کشور، ظرف دو ماه اخیر بیش از ۲۲ میلیون مترمربع از جایگاه‌های دام در کشور سم‌پاشی شده است.
این اطلاعیه می‌افزاید: در مدت یاد شده همچنین با توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور نسبت به ایجاد حمام‌های ضدکنه برای دام اقدامات جدی شده و سموم رایگان در اختیار دامداران، عشایر و روستاییان قرار گرفته است.
سازمان دامپزشکی کشور با برپایی میزهای خدمت در مراسم نماز جمعه در شهرستان‌ها و انتشار پوستر در فضای رسانه‌ای در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم و پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو که بیماری مشترک میان انسان و دام است نیز اقدام کرده است.
این سازمان بار دیگر از مردم خواست گوشت و فرآورده‌های پروتئینی را از مراکز معتبر همچون قصابی‌ها و مراکز عرضه مجاز فرآورده‌های گوشتی تهیه کنند و نسبت به برچسب دامپزشکی نیز توجه ویژه داشته باشند.
همچنین مردم از خرید گوشت از اماکن غیرمجاز و به‌ویژه کنار جاده‌ای خودداری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار