نوری مطرح کرد؛

آسیب فشار اجتماعی در مسیر اجرای برنامه‌ها

1401/05/09 - 13:54 - کد خبر: 70078
یوسف نوری

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال انجام کارهای مبنایی هستیم، اما در صورت تعجیل یا فشار اجتماعی، ممکن است کارها بر مبنای درست پیش نروند.

به گزارش نصر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست ملی گام دوم انقلاب اسلامی بسیجیان فرهنگی در اردوگاه شهید باهنر تهران با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف انبیای الهی، این است تا مردم را حکیم تربیت کنند، لذا به سمت سیره امام حسین علیه‌السلام رفتن موجب تقوا و پرهیزگاری می‌شود.
وی افزود: تشکیل حکومت یکی از مهم‌ترین اهداف پیامبران است و یکی از مهم‌ترین معروف‌ها تشکیل حکومت است.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: حضرت امام خمینی (ره) پایه‌گذار حیات مجدد اسلام بودند و پس از تشکیل حکومت حفظ آن را از اوجب واجبات دانست و شرط ثبات حکومت را نیز عدالت دانستند.
وی تصریح کرد: یکی از مصادیق عدالت، نصیب برابر آموزشی است، اما متأسفانه عدم توزیع مناسب امکانات آموزشی طی سالیان متوالی، باعث شده تا نصیب برابر آموزشی نداشته باشیم، لذا ضروری است برای پیاده‌سازی عدالت، اقدامات همه‌جانبه‌ای را انجام دهیم.
نوری افزود: هرچند نظام تعلیم و تربیت دارای مشکلاتی است، اما تلاش می‌کنیم با مساعدت و مشارکت سایر نهادها آن‌ها را حل کنیم.
وی اضافه کرد: پیوست‌های عدالت امر بسیار مهمی است که باید در اجرای طرح‌ها به آن توجه کرد.
عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: سند تحول بنیادین همواره در حوزه‌های ستادی مطرح بوده است اما ما سعی کردیم با کارهای جهادی آن را در کف مدرسه پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: به دنبال انجام کارهای مبنایی هستیم، اما در صورت تعجیل یا فشار اجتماعی، ممکن است کارها بر مبنای درست پیش نروند، لذا سعی می‌کنیم بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب کارها را بدون تأخیر و درعین‌حال مبنایی انجام دهیم.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دولت انقلابی و مردمی، تلاش می‌کنیم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و در مسیر شهدا گام برداریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار