معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز؛

فعالیت دفاتر شرکت‌های دانش بنیان در اماکن مسکونی در تبریز بلامانع شد

1401/05/09 - 11:48 - کد خبر: 70044
جهش تولید

نصر: معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱ و اصلاح ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و ابلاغ آن توسط شهردار تبریز به مناطق دهگانه کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: فعالیت دفاتر شرکت‌های دانش بنیان در اماکن مسکونی در تبریز بلامانع شد.

به گزارش نصر، محمد عزتی در تشریح این قانون گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به صورت طرح، مورد تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای محترم نگهبان قرار گرفته است و به موجب بند "الف" ماده شش آن، «فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در اماکن مسکونی» بلامانع خواهد بود.
وی افزود: بر همین اساس «دفتر شرکت‌های دانش بنیان» به فهرست مصادیق فعالیت‌های مجاز در اماکن مسکونی (ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها) مانند دفتر وکالت، مطب پزشکان، دفتر اسناد رسمی و ... اضافه شده است. لذا فعالیت آن دسته از شرکت‌های دانش بنیان که به صورت رسمی از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شوند، در اماکن مسکونی بلامانع بوده و این شرکت‌ها می‌توانند از همه شرایط و ضوابطی که برای اماکن اداری در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، متن ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بدین شرح است: 
با عنایت به اصلاح تبصره ذیل بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری در بند "الف" ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان (مصوب ۱۴۰۱/۰۲/۱۱) و مجاز شمردن استقرار "دفتر شرکت‌های دانش بنیان" در "منطقه غیر تجاری"، اعلام می‌شود که شهرداری‌ها مجاز هستند که با تقاضای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در محیط‌های غیرتجاری موافقت کنند. بر اساس رویه کنونی شناسایی شرکت‌های واجد صلاحیت به عنوان شرکت دانش بنیان، ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود و اطلاعات رسمی درباره فرآیندها، حمایت‌ها، مقررات و ضوابط حمایت از این شرکت‌ها در تارنمای "مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان" قابل دسترس است.
بر اساس مقررات اعلام شده، استفاده از هرگونه حمایت‌های قانونی، منوط به استعلام دستگاه اجراکننده حمایت از دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان و تأیید آن از سوی این دبیرخانه است.
بر این اساس، موافقت شهرداری با تقاضای متقاضیانی که شرکت خود را در زمره شرکت‌های دانش بنیان اعلام می‌کنند، منوط به وجود نام شرکت متقاضی در فهرست شرکت‌های دانش بنیان یا معرفی‌نامه رسمی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر داشتن صلاحیت شرکت به عنوان دانش پایه است.
انتهای پیام/

پژوهشیار