یک مطالعه بین‌المللی درباره توریسم جهانی مشخص کرد:

۵۰+۱ مقصد برتر سفرهای ۲۰۲۲

1401/05/08 - 17:30 - کد خبر: 69990
سفر

نصر: مجله سفر و تفریح (Travel & Leisure) به معرفی ۵۰ مقصد سفری پرداخت که گردشگران با سلایق و طیف مختلف بتوانند به جست‌وجوی مقصد موردنظر خود از مقاصد دوردست گرفته تا مقاصدی در زادگاه‌‌‌شان بپردازند. زیرا به اعتقاد این مجله سال ۲۰۲۲ سالی است که باید به سفرها بازگشت و سفرهای رویایی را به واقعیت تبدیل کرد.

به گزارش نصر، برنامه‌‌‌ریزی سفرهای ماجراجویانه همیشه هیجان‌‌‌انگیز است اماسفر به بهترین مکان‌‌‌ها برای بازدید در سال 2022 را باید از دیگر سال‌ها متمایز کرد؛ زیرا پس از دو سال بسته شدن مرزها، لغو سفرهای دریایی و محدودیت‌های فراوان سفر، 2022 سالی است که امید زیادی به بازگشت سفرها دارد که مسافران بدون ممانعت (البته واکسینه شده و ارائه آزمایش کرونا) به مقصدهای مورد علاقه خود بازگردند و مقصدهای جدید را به لیست خود اضافه کنند.
اگرچه صنعت هتل‌‌‌داری به‌‌‌شدت تحت‌‌‌تاثیر این همه‌گیری قرار گرفت، اما بسیاری از هتل‌‌‌ها و اقامتگاه‌‌‌ها در زمان توقف اجباری، اقدام به بازسازی اتاق‌‌‌ها، افزودن امکانات جدید و گسترش فضاهای بیرونی کردند تا پس از بازگشت مهمانان، فضاهای بیشتری را ارائه دهند. سال 2022 زمانی است که بسیاری از مسافران برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری، از خانه و حتی کشور سفر می‌کنند و در نهایت از مزایای این تلاش‌‌‌های شجاعانه بهره‌‌‌مند می‌‌‌شوند.
 اگرچه انواع کووید باقی مانده، مقررات هنوز در حال تغییر هستند و هنوز باید اقدامات احتیاطی انجام شود، اما مقاصدی که مجله سفر و تفریح برای سال 2022 انتخاب کرده، بر اساس آن چیزی است که مسافران در دنیای پس از همه‌گیری به دنبال آن هستند، از هتل‌‌‌های با اقامتگاه‌‌‌های خصوصی گرفته تا مقاصدی مملو از تجربه‌‌‌های تازه. لاس وگاس آمادگی خود را برای سفر به این شهر جهت جبران تمام وقت از دست رفته در اجتماع اعلام کرده و با دعوت از بسیاری از هنرمندان مشهور جهانی گردشگران را به شهر خود می‌کشاند. با بازگشت سفرهای دریایی، امکان سفر به تمامی مقاصد فراموش نشدنی در کنار آب از قطب جنوب تا رود نیل گنجانده شده و با بهبودی مقاصد با سختگیری بیشتر مانند ایتالیا و آسیا دلایل کافی برای بازگشت پیدا شده است.
این مجله آمریکایی حتی به سفرهای داخلی در آلاسکا، کالیفرنیا و میشیگان هم اشاره کرده است و هدفش از بازگشت سفرها، صرفا گردشگری بین‌المللی نیست.
در این فهرست 50گانه که در انتها یک مقصد منحصربه‌فرد دیگر هم به آن اضافه می‌کند، تمامی مناطق جهان و بر اساس تمامی سلیقه‌‌‌ها را شامل می‌شود که هم سفرهای دریایی بسیار لوکس در مالدیو، مالزی، کالیفرنیا و ایتالیا را دربرمی‌گیرد و هم مناطق ماجراجویانه و بکر در دوردست‌‌‌ها مانند هند و موزامبیک. همچنین پایتخت‌‌‌ها و شهرهای بزرگی همچون بوداپست در مجارستان، کبک در کانادا و سائوپائولو در برزیل را شامل می‌شود و هم لذت‌‌‌های ساده زندگی در شهرهای کوچک و منحصر به‌فرد همچون بورگوندای فرانسه و کیوشوی ژاپن را در خود جای داده است.
گردشگرانی که به خوراک و غذا در سفر اهمیت زیادی می‌دهند احتمالا «آبروزو در ایتالیا» یک گزینه بسیار مناسب است که باتوجه به شرایط جغرافیایی خود ترکیبی از کوه و دریا را در خود جای داده و علاوه‌بر روستاهای بکر، ساحل زیبای ترابوکی و مناظر طبیعی خیره‌‌‌کننده، به یک مرکز مهم خوراک‌شناسی پایدار و مهمان‌‌‌نوازی آگاهانه در ایتالیا تبدیل شده است.
«ویلای کورالو»، یک عمارت قرن نوزدهمی است که از سال 2019 به یک هتل 5 ستاره تبدیل شد. همچنین اقامتگاه بوم‌گردی «دیمور مونتان» در سال 2020 کاملا سازگار با محیط‌زیست و سیاست «زباله صفر» در پارک ماژلا افتتاح شد. در این مقصد رستوران‌‌‌های بسیار مشهوری وجود دارد که آن را تبدیل به یک منطقه بسیار هیجان‌‌‌انگیز مراکز غذای ایتالیا کرده است. در آنجا مسیرهای مناسب دوچرخه‌‌‌سواری و پیاده‌‌‌روی در امتداد دریای آدریاتیک نیز از دیگر جاذبه‌‌‌های پرطرفدار این مقصد منحصربه‌فرد در ایتالیاست. علاوه بر این بورگوندای فرانسه، ساردینای ایتالیا و تودوس سانتوس و یوکاتان در مکزیک نیز علاوه بر جاذبه‌‌‌های طبیعی و فرهنگی، مقاصد مهم در غذاهای متنوع به‌‌‌شمار می‌‌‌روند.
این لیست علاقه‌مندان به سفرهای زمستانی را نیز درنظر گرفته و آلاسکا و قطب جنوب را به‌‌‌عنوان مقاصد پیشنهادی سفر در سال 2022 معرفی کرده است که مسافران از طریق کشتی‌‌‌های کروز می‌توانند به این مناطق سفر کنند و به تفریحات زمستانی همچون اسکی و سورتمه و گشت و گذار در یک منطقه سردسیری بپردازند.
همچنین مقصد گردشگری سنت موریتز در سوئیس نیز مکانی مناسب برای تفریحات زمستانی معرفی می‌شود. در مقابل مناطق گرمسیری و ساحلی را برای طرفداران سفرهای ساحلی و دریایی مدنظر قرار داده که هم بتوانند در منطقه کارائیب به کشورهای جزیره‌ای همچون باربادوس، آنگویلا، باهاما، جزایر ویرجین و بلیز در سواحل آرام، شنی و همراه با آفتاب سفر کنند یا به مالزی و مالدیو در آسیا یا لانایی در هاوایی و گالاپاگوس در اکوادور پناه ببرند و از استراحتگاه‌‌‌های نزدیک به ساحل استفاده کنند. آنچه در این لیست منتخب 50 مقصد برتر برای سفر در سال 2022 به‌‌‌چشم می‌‌‌خورد، تفاوت در انتخاب‌‌‌هاست.
در خاورمیانه شاید اولین مقصدهایی که به‌‌‌ذهن خطور کند دبی، آنکارا و استانبول باشد، اما مجله سفر و تفریح، شهر «دوحه» در قطر را به‌‌‌عنوان یک مقصد مهم سفر معرفی کرده است و آن را هم‌‌‌سطح شانگهای، توکیو و نیویورک می‌‌‌داند. در دوحه چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد.
از شرق تا غرب آن مجموعه‌‌‌ای از مجسمه‌‌‌های فولادی ساخته ریچارد سرا و موزه‌‌‌ هنرهای اسلامی و گالری‌های هنری بزرگی به‌‌‌چشم می‌‌‌خورد. همچنین رستوران‌‌‌هایی با غذاهای سوری و سریلانکایی، دوحه را به یک مقصد جذاب تبدیل می‌کند. البته نباید نقش آماده‌‌‌سازی زیرساخت‌‌‌های گردشگری برای برگزاری جام جهانی 2022 را نادیده گرفت. در حالی که آفریقای جنوبی و اوگاندا منطقه مهم گردشگری حیات وحش آفریقا را به خود اختصاص داده‌‌‌اند، موزامبیک بی‌سر و صدا برای محافظت از 17‌درصد از زمین خود از جمله سواحل، صخره‌‌‌های مرجانی و جزایر قدم برداشته است و تعهد خود را به زیبایی طبیعی خود چه در خشکی و چه در زیر آب نشان می‌دهد.
از زمانی که جنگ داخلی 16 ساله این کشور در سال 1992 به پایان رسید، این کشور جنوب شرقی آفریقا ‌درصدد بازگشت به راه‌های درست بوده است.
جزیره «ایلها کالدیرا» یک منطقه محافظت شده به‌‌‌شمار می‌رود که 20‌درصد از مرجان‌‌‌های آن دست نخورده باقی مانده‌اند. در این جزیره محافظت شده مجموعه‌‌‌ای از تفریحات زنجیره‌‌‌ای لوکس وجود دارد از جمله یک مجتمع اقامتی 5 ستاره با قابلیت دسترسی به اسکله یا هلی‌کوپتر با 40 ویلا و استخر خصوصی کاملا آفتابگیر ساخته شده است. رستوران غذاهای دریایی و غواصی از دیگر جاذبه‌‌‌های این جزیره بکر و بی‌‌‌نظیر است. زامبیبا دیگر کشور آفریقایی یک مقصد مهم برای گردشگری حیات وحش و سافاری به‌‌‌شمار می‌رود.
 
کوئینزلند در استرالیا و اودایپور در هند از دیگر مقاصد مهم 50گانه محسوب می‌‌‌شوند که به‌‌‌دلیل اعمال محدودیت‌های سختگیرانه تا اواخر سال 2021، فرصت مناسبی را برای بازگشت دوباره مسافران به‌‌‌دست آورده‌‌‌اند تا جاذبه‌‌‌های صنعت گردشگری خود را به رخ گردشگران بکشند.
مجله سفر و تفریح در انتها علاوه بر 50 مقصد برتر، یک مقصد بسیار متفاوت را به‌‌‌عنوان جایزه به این لیست اضافه کرد و سفر به فضا را یکی از بهترین مقاصد برای بازدید در سال 2022 می‌‌‌داند.
این سفر در صورت داشتن بودجه کافی می‌تواند کاملا واقع‌‌‌بینانه باشد. در سال 2021 دو شرکت بلو اوریجین و ویرجین گالکتیک موفق شدند مسافران را با پرتاپ‌‌‌های کوتاه زیر مداری به فضا ببرند، و هر شرکت قصد دارد این پروازها را در سال 2022 افزایش دهد. همچنین‌میلیاردر ژاپنی، یوساکو مائزاوا، سفر چند روزه‌‌‌اش را در دسامبر آغاز می‌کند و روسیه، قصد دارد در آینده نزدیک حتی «کاوشگران فضایی» بیشتری را به آزمایشگاه مداری ببرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار