وزیر کشور خبر داد:

مهم است که مردم بدانند مسئولان دولت در خدمت آنها هستند

1401/05/08 - 13:44 - کد خبر: 69938
احمد وحیدی

نصر: وزیر کشور با بیان اینکه مهم است که مردم بدانند مسئولان دولت در خدمت آنها هستند، گفت: روابط عمومی ها باید زمینه اجرای فعالیت های دولت را فراهم کنند.

به گزارش نصر، احمد وحیدی ظهر امروز (شنبه)در همایش مدیران کل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری های سراسر کشور، اظهار کرد: روابط عمومی باید ارتباط را با عموم از شیوه های مختلف برقرار کند. روابط عمومی باید اجرای سیاست ها را تسهیل کرده و دسترسی به اهداف را دنبال کند.
وی با اشاره به  اهداف عملیاتی دولت، تصریح کرد: دولت با همه وجود تلاش می کند که در خدمت مردم باشد، نیاز مردم را تامین کرده ، حفظ ارزش ها را در دستور کار داشته باشد، فرصت ها را در خدمت مردم از دست ندهد، همه مردم را در پوشش فعالیت خود داده باشد.برخی نمی خواهند این تصویر از دولت ساخته شود.
وزیر کشور همچنین با بیان اینکه مهم است که مردم بدانند مسئولان دولت در خدمت آنها هستند، افزود: روابط عمومی ها باید زمینه اجرای فعالیت های دولت را فراهم کنند. مثلا دولت اصلاح ارز ترجیحی را پیش برد ولی مردم باید توجیه می شدند که چرا این طرح اجرا شد. روابط عمومی ها باید در این زمینه فعال باشند و برای مردم توضیح دهند تا مردم همراه شوند. با این کار سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.
وحیدی با انتقاد از اینکه برخی سیاست های دولت به درستی برای مردم توجیه نمی شود، گفت: روابط عمومی ها باید به سیاست ها و راهبردهای دولت مسلط باشند تا بتوانند مردم را توجیه کنند. در این شرایط، فضاسازی مناسب برای اجرای سیاست های دولت فراهم خواهد شد و وقت دولت صرف حواشی نخواهد شد.
وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: قدرت تولید و انتقال پیام برای طیف های مختلف جامعه برای روابط عمومی ها ضرورت دارد. برای دستیابی به این هدف، باید شبکه گسترده ای از اقشار موثر جامعه ایجاد شود. البته انتقال پیام برای اقشار مختلف باید با زبان مناسب آن اقشار انجام شود و در این زمینه نباید اقدام کلیشه ای شود. ساختن این شبکه کار مهم روابط عمومی است.
وزیر کشور در پایان گفت: رد پای عملیات روانی دشمن شناسایی شود و مراقب باشیم که اسیر آن نشویم و به درستی پاسخ آن را بدهیم. از سویی برخی گروه های اندک هم هستند که راه دولت را نمی پسندند که باید حواسمان به آنها هم باشد. روابط عمومی ها باید مسلط باشند. اساس بر این است که باید پاسخ داده شود اما در مواردی هم نیاز به پاسخ نیست، ولی همیشه باید در میدان بود. باید کارهای خوب را به مردم نشان داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار