خبر/

فرمانداری اهر به کسب و کارهای کوچک تسهیلات ویژه می‌دهد

1401/05/08 - 11:15 - کد خبر: 69899
ابوالفضل غنی زاده

نصر: فرماندار شهرستان اهر اظهار داشت: از سوی فرمانداری، تسهیلات ویژه ای به کسب و کارهای کوچک و صنایع زود بازده برای جوانان بیکار و افراد جویای کار پرداخت خواهد شد.

به گزارش نصر، ابوالفضل غنی زاده روز شنبه در جمع مسئولین آموزشگاه های فنی و حرفه ای شهرستان با بیان اینکه دانشی که از طریق مهارت به جامعه تزریق می شود یک تجربه با اهمیت است، گفت:  متاسفانه نزدیک ۵۲۰۰ نفر جوان بیکار در شهرستان وجود دارد که بیشتر آنها تحصیلکرده هستند ولی به دلیل نداشتن مهارت حرفه ای بیکارند.
غنی زاده با اشاره به قابلیت منحصربه فرد گردشگری در منطقه عنوان کرد: انتظار می رود مهارت های حرفه ای و فناوری در خصوص توسعه گردشگری منطقه و صنایع دستی به علاقمندان این حوزه ارائه شود. 
فرماندار اهر با اشاره به ظرفیت های باغداری شهرستان بر ضرورت راه اندازی کارگاه ها و کارخانه های تولید آبمیوه تاکید کرد و گفت: انتظار می رود سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت های لازم را در خصوص راه اندازی کسب و کارهای کوچک و زود بازده به جوانان و افراد جویای کار آموزش دهد تا از این طریق ضمن ارتقای آموزش و توانمندسازی منابع انسانی، معضل بیکاری رفع شود.
وی از مسئولان آموزشگاه های فنی و حرفه خواست با شناسایی مهارت های جدید و فناوری های نوین در حوزه ارتباطات برای حل مشکلات و معضلات موجود در منطقه تلاش کنند و زیر ساخت های لازم براساس آینده پژوهشی تعریف کنند.
غنی زاده افزود: ایجاد کارگاه های آموزشی و راه اندازی مهارت های حرفه ای از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه ای در زمینه صنایع پایین دستی معدن، تولیدات گلخانه ای ، فراورده های گوشتی و لبنی هم موجب ارتقای کارآفرینی و توسعه اشتغال در شهرستان خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار