رئیس سازمان امور دانشجویان:

سرانه ورزشی سالن‌های سرپوشیده دانشگاه های وزارت علوم ۹۶سانتیمتر مربع است

1401/05/06 - 16:16 - کد خبر: 69825
مراسم افتتاحیه

نصر: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سرانه سالن‌های ورزشی سرپوشیده دانشگاه های تحت پوشش این وزارت خانه هم اکنون ۹۶ سانتیمتر مربع بوده که با احتساب سالن‌های روباز این رقم به ۲ متر و ۱۰ سانتیمتر مربع می رسد.

به گزارش نصر، هاشم داداش پور روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از دو طرح ورزشی در دانشگاه صنعتی سهند تبریز نگاه بنیادی و تخصصی به مقوله ورزش را از سیاست های این وزارتخانه بیان و خاطرنشان کرد: تلاش داریم ورزش را از حاشیه خارج و به متن دانشگاه‌ها وارد کرده و آن را از حالت فوق برنامه و تفریحی رفاهی خارج کنیم.
وی افزود: اگر بخواهیم به جامعیت علمی دست یابیم، حوزه ورزش هم از این نوع نگاه نباید مغفول بماند و در این حوزه هم اگر بخواهیم پیشران باشیم، باید دانشگاه ها، به ویژه دانشگاه های صنعتی و دانشگاه هایی که دارای دانشکده تربیت بدنی هستند، در تولید تجهیزات ورزشی پیشگام باشند.
وی با بیان اینکه در پی رساندن مکان های ورزشی دانشگاه ها به استانداردهای مطلوب هستم افزود: ارتقاء سلامت روان دانشجویان، توجه به تقویت فعالیت ها و برنامه های ورزشی، توسعه دفاتر مشاوره و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان، از اولویت های سازمان امور دانشجویان کشور است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم ۲ طرح ورزشی شامل مجموعه چند منظوره و زمین چمن مصنوعی با هزینه ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
با افتتاح این طرح ها بیش از ۲ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند افزوده شد و سرانه مکان های ورزشی روباز این دانشگاه به حدود ۳ مترمربع رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار