رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دام و طیور آذربایجان شرقی پرداخت شد

1401/05/06 - 10:46 - کد خبر: 69782
جلسه

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رتبه پنجم استان در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای دام و طیور با پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر فتحی روز پنجشنبه در نشست مدیران امور دام شهرستان های آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تولیدات زیربخش دام و طیور و نقش آن در ارزآوری برای کشور و اقتصاد افزود: اگر میزان تولیدات کشاورزی استان را  پنج میلیون تن در نظر بگیریم، یک میلیون تن از آن مربوط به بخش دام و طیور است، اما ارزش ریالی همین یک میلیون تن با چهار میلیون تن دیگر برابری می کند و این زیر بخش بیشترین ارزآوری را در بین زیربخش های کشاورزی برای کشور دارد.
وی گفت: تشکل های مربوط به دام و طیور سابقه بسیاری در این حوزه دارند و در زمینه جذب تسهیلات صندوق حمایتی نیز بهتر عمل می کنند؛ به طور کلی مدیریت زیربخش دام و طیور نسبت به دیگر زیربخش های کشاورزی علمی تر پیش می رود و مدیریت علمی حاکم بر زیربخش دام و طیور می تواند الگویی برای دیگر زیربخش های کشاورزی باشد.
فتحی، پائین بودن بهره وری در واحدهای روستایی، کوچک مقیاس و نیمه صنعتی را چالش اصلی حوزه دام و طیور در استان دانست و ادامه داد: مشکلات واحدهای کوچک تولید دام و طیور قابل پیش بینی بود و برای اینکه واحدهای تولید دامی بتوانند در بازار رقابت کنند، باید به ظرفیت اقتصادی برسند تا بتوانند با افزایش بهره وری و کاهش مصرف نهاده های دامی و قیمت نهایی در بازار رقابت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به قانون نظام جامع دامپروری و تشریح تمام شرایط و ضوابط ایجاد واحدهای تولیدی دام و طیور در این قانون افزود: تصویب این قانون از توانمندی های زیربخش دام و طیور نشات گرفته است هرچند این قانون با توجه به شرایط زمانی نیاز به اصلاح و بروزرسانی دارد.
فتحی همچنین به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران امور دام شهرستان های استان در موضوعات مشکلات پایان کار واحدهای دامداری، مشکلات دامدارکارت، مشکلات جوجه ریزی واحدهای مرغداری و مشکلات تعزیراتی رسیدگی کرد و راهکارهای لازم را ارائه و در مورد پیگیری برای حل این مشکلات قول مساعد داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار