خبر/

استاندار آذربایجان شرقی بر امیدبخشی به مردم تاکید کرد

1401/05/05 - 17:09 - کد خبر: 69748
سردار زین العابدین رضوی خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از فرصت هفته دولت برای تبیین گفتمان «دولت مردمی، ایران قوی» و تشریح اقدامات و دستاوردهای سال نخست فعالیت دولت سیزدهم در راستای امید بخشی به مردم تاکید کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد گرامی‌داشت هفته دولت که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ستاد استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: طرح‌های عمرانی و اقتصادی آماده بهره‌برداری استان در هفته دولت افتتاح خواهد شد که در جای خود حائز اهمیت ویژه‌ای است؛ اما مهم‌تر از آن، استفاده از فرصت این هفته برای تبیین گفتمان «دولت مردمی، ایران قوی» در یک‌سالگی دولت سیزدهم است. 
وی گفت: مهم‌ترین سند ارزیابی میزان موفقیت دولت، منویات رهبر معظم انقلاب از جمله انتظارات بیان‌شده توسط ایشان در نخستین دیدار با هیأت دولت مبنی بر شنیدن حرف‌های مردم، اقدام جهادی در جهت رفع دغدغه‌های به  حق آنان و بیان صادقانه عملکردها و حتی تشریح موانع موجود است؛ همچنان که رئیس جمهور، آیت‌الله دکتر رئیسی هم صادق‌الوعده بودن دولت را مدنظر داشته و تمام اقدامات در راستای خدمت به مردم با این شعار پیش می‌رود. 
رئیس ستاد گرامی‌داشت هفته دولت در آذربایجان شرقی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست همچنان در برقراری میزهای خدمت در سطح استان اعم از مصلاهای نماز جمعه، مساجد و محلات شهرها، حاشیه سفرها و بازدیدها و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم با استفاده از هر فرصت ممکن، کوشا بوده و گزارش این ارتباط نزدیک دولت سیزدهم با بدنه مردم را در هفته دولت ارائه کنند؛ چرا که ادبیات دولت سیزدهم بر اساس این گفتمان شکل گرفته است. 
وی با بیان شرح وظایف کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد گرامی‌داشت هفته دولت، از روابط عمومی دستگاه‌ها و اهالی رسانه و فعالان فرهنگی خواست برنامه‌ریزی لازم برای تشریح رویکردها و تبیین اقدامات و دستاوردهای نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم را در دستور کار داشته و از قالب‌های مختلف رسانه‌ای و هنری برای این امر استفاده کنند. 
خرّم افزود: نمی‌توان با مردم به‌صورت املایی یا انشایی حرف زد؛ بلکه باید با زبان ساده و عامه‌فهم با آحاد مردم ارتباط برقرار کرده و هر اقدام خود را توضیح دهیم تا همراهی بیش از پیش آنان در پیشبرد اهداف خدمت‌رسانی دولت جلب شود. 
وی دستور تشکیل جلسات هفتگی این ستاد برای نظارت بر پیشرفت اقدامات لازم را صادر کرد و خواستار تشکیل کمیته‌های "اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین"، "سرمایه‌گذاری"، "صنعت و معدن"، "فرهنگی، اجتماعی و ورزشی" و "عمرانی و زیربنایی" شد. 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اعضای این ستاد خواست توجه ویژه به مناطق محروم استان را در برنامه‌های هفته دولت مدنظر داشته و اقدامات اساسی آغازشده در مناطقی چون چاراویماق، هشترود و خداآفرین بازتاب یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار